22 Kasım 2012

Annem mental öğretiyor 6

DERS 6

 
  Öğrenmek güzeldir...
Ama unutmayın çok kolay değildir.
  Emek vermek, hergün düzenli olmak, sabır göstermek, vazgeçmemek gerekir...
İç içe geçmiş duygular vardır hani.
Bir yanınız mutlu, bir yanınız üzgün, bir yanınız güçlü, bir yanınız aciz...
Ben sanırım bu günlerde o süreçteyim.
Çocuğunuz varsa dünyanın en iyi annesi-babası olmalısınız.
Çünkü onun için anne-baba sizsiniz. Bir başkasının yaptığı iyi annelik veya babalık onu yetiştirmenizde işe yaramaz, yetmez.
  Siz yapacak, siz başaracak, bu fidanları küçükken siz sulayacak, siz gübre verecek, gerekirse acı ilaç içirecek...ayrık otlarını ayıklayacak, yabani otlarını temizleyecek, tüm bunları şefkatle, yılmadan, usanmadan yapacaksınız...
  Onların iyi yetişmesi en büyük duam...
Arkamdan sadaka-i cariye yani hayırlı evlatlar bırakmak istiyorum.
  Bir Mimar Sinan annesi olmak, 13 bilinmeyenli denklemi çözen çocuklarımın olması, tüm bunları da ''faydalı olmak'' niyetiyle yapacak kadar olgun, böbürlenmeyecek ve gururlanmayacak, egoları şişmemiş (''ben'', ''ben varya ben'' diye deli olmuşlardan değil...) ahlaklı çocuklar yetiştirmek istiyorum.
  Bir İbn-i Sina annesi olmak istiyorum. Küçüklüğümden beri, kanserin çaresi bulundu haberlerini duyduğum halde hala çevremdeki insanların kanserden ölmesine karşı bir ışık yetiştirmek istiyorum.
  10. yüzyılda yaptıklarını dinlediğim İbn-i Sina...10 yaşında neredeyse bütün bilgileri öğrenen İbn-i Sina...
  Mental Aritmetik Öğretmek isteyen sevgili büyükler;
Çocuklarınıza neden mental aritmetik öğretmek istiyorsunuz.
Çok çalışkan olsunlar, iyi okullar kazansınlar, iyi okullarda okusunlar, iyi işlerde çalışsınlar, çok para kazansınlar, güçlü olsunlar, kariyerli olsunlar diye mi?
  İyi düşünün...Neden?
Ben gerçekten hayırlı ve faydalı insan olsunlar istiyorum.
Özel, isimleriyle yüz akı olacak, güzel çocuklar.
Onlar benim en büyük yatırımım...
Umarım bu cümlem yanlış anlaşılmaz.
  Dahi yetiştirmek değil amaç, doğru düşünebilen, analitik-kritik yapabilen, hakkı ve hayrı görebilen, kötüyü seçebilen, gözümüzün aydınlığı olacak çocuklar yetiştirmek...
  Eğer niyetlerimizi gerçekten sadece dünya ve para eksenine odaklarsak elimize dünya ve paradan başka birşey geçmeyecek.
  Ben çocuklarımın daha ulvi amaçlar için yarışmalarını istiyorum.
Bunun için dua ediyorum.
Tabiki bu tercih tamamen size kalmış...
6. DERS,
  Çocuklarımıza niye mental aritmetik öğretiyoruz? bunu düşünelim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.