22 Kasım 2012

Annem mental öğretiyor:)

DERS BAŞLIYOR

  Bir öğretmen değilim, ama bir eğitimciyim.

Çocuklarımın eğitimi benim en önemli önceliğim.

Onlar için iyi olabilecek her şeyle yakından ilgileniyorum.

Mental aritmetik onların öğrenmesini istediğim bir şeydi.

Ama o kadar zor ki bunu normal yollardan başarmanız...

''Nasıl yani?'' diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Anlatayım:


  Mental aritmetik = Kursa gitmek

Yaaa, anlatabildim mi bilemiyorum ama durum böyle işte.

Kursların birkaçını aradım. İstedikleri ücreti ödemem mümkün değil.

Tabiî ki çocuklarımın en iyi eğitimi almasını isteyen bir anneyim.

Ama bunu kendi limitlerimi, sınırlarımı zorlayarak yapmayacak kadar da aklıselim olmam gerektiğini düşünüyorum.

Bunun faturasını sonra tüm aile fertleri ödemek zorunda kalacaksa, farklı alternatifler olmalı, bulunmalı değil mi?

  Evet kararlıyım bu mental aritmetiği çocuklarımla tanıştırmaya... Ama nasıl?

Kursların astronomik rakamlarını görünce, dedim ki kendi kendime bunu ben öğretebilirim.

Neden olmasın?

  Şunu da belirtmekte fayda var, kursa göndermek bir arz talep meselesidir, isteyen herkes kendince tercih kullanır.

  Ancak kendi buluşları olmayan, binlerce yıldır uygulanan, ama bizim belki yeni duymaya başladığımız bu eğitim sistemini, kendi buluşlarıymış gibi tekeline alıp, bu konuda hiç bir bilgi paylaşımında bulunmayanlara çok şaşırıyorum.

  Eğitimcilik bu değil.

Eğer kurs zaten gerekliyse, yani bir insan bunu kurssuz eksik, yanlış veya olması gerektiği gibi öğrenemeyecekse, o zaman siz ne olduğunu anlatın.

  Ben yine göndereceksem göndereyim, değil mi?

Ama işler öyle değil işte... kutsal gizli bir ahit gibi saklanan ''mental aritmetik'' hakkında bilgi bulmanız neredeyse imkânsız.

  Verdiği faydalarla ilgili, hemen her firmanın sitesinde A4 boyutlarında bilgi, kopyala-yapıştır cinsinden...

Ama nasıl öğrenilir dediğinde, kursa gelmeniz gerekiyor... Üzgünüz... Öğrenemezsiniz.

Ne diyelim, siz öyle düşünmeye devam edin.

  Ben de oturdum bilgisayarımın başına, yaklaşık 2 aydır, 3 çocuklu bir anne olarak mental aritmetiği öğrenmeye başladım.

Kâh çocuklar için defalarca kalktım bilgisayar başından, kâh beynim durdu, kâh anlayamadım.

Günlerdir verilen emekler boşa gitmedi ama... Anlamaya başladım ben bu işi...

  Hem de sözel bir zekâm ve 3 çocuğuma rağmen:)

Yani 1.si 7, 2.si 5, 3.sü 2,5 yaşındaki çocuklarımdan bahsediyorum... Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir:)

  Sağ olsun harika bir tercümanım var. Japonya, Çin, brezilya, Hindistan, Malezya sitelerinden edindiğim bilgileri ''google'' çevirdi. Eh kırık dökük de olsa, en azından bizimkiler gibi ''hiç bilgi'' almadan değil, birazcıkta gayret ederek cümleleri ben tamamladım.

  Veeee, sonunda büyük kızımla çalışmaya başladım...

 Ben bir anneyim

 Ben bir meraklıyım

 Ben bir Mental aritmetik çözücüsüyüm:)

 Bu satırları şunun için yazıyorum,

benim gibi bu konuda bilgi edinmek isteyen insanların az olmadığını düşünüyorum.

 Ben araştırırken ''keşke birileri şunu beni uğraştırmadan anlatsaydı'' dediğim çok oldu.

Allah nasip ederse bunu yapan kişi ben olacağım.

 Herhangi bir şey talep etmiyorum, hayrım olsun:)

 Şaka bir yana, vesile olmamla bir çocuk ve ailesi mutlu olacaksa bu bana yeter.

 Öğrenmek isteyenlere duyurulur.

  Hoşçakalın.

12 yorum:

  1. Çok ilginç. ben de çok duyuyorum ama ne olduğunu hiç bilmiyorum. ileride paylaşırsanız biz de öğretiriz çocuklara. kolay gelsin.

    ne kadar gayretlisiniz maşallah, Allah arttırsın :) sevgiler.

    büşra karaca

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiniz Büşra Hanım,
    Sizi blogumda görmek benim için bir şeref...
    Evet mental konusu gerçekten ilginç...inşallah kızımla beraber ilerleme kaydettikçe paylaşacağım.
    Gayret mi dediniz? Estağfirullah.Ama bir nebze olsun öyleyse Büşra Hanım, ilham kaynaklarımdan ilki sizsiniz...bu kadarını söyleyeyim. Ayrıca bu kesinlikle bir iltifat değil. Hayatımın bir parçası. Sizinle beraber çok şey öğrendim. Notlarınız bana yeri geldi ışık oldu, yeri geldi tokat oldu. Çocuklarımı büyütürken sizin bize kattığınız o kadar çok artı değer var ki...bunun yanında benim gayretimin lafı bile edilemez.
    Her zaman beklerim.
    Muhabbetlerimle.

    YanıtlaSil
  3. benbir hnm ne zamandır ızlarım için istediğim bir kurs. ama fiyatlar o kadar yuksekki nasıl gönderebilirim düşüncesine ble kapılmamaıştım. özellkle buyuk kızımın buna çok ihtiyacı var şimdi siz deyınce baktım googl amcaya çokda bilgi vermiyor. maş size ki 3 çocuk yıldırmaış ben 2 çocukla post yazamıyorum .edindiğiniz bilgileri paylaşırsanız duacınız olurum. bide mangala mandala mı ne öle bişi var onu araştırrıcam bende şimdi. ufaklık uyurken..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyledikleriniz için çok teşekkür ederim.
      Siz eğer diğer paylaştıklarıma bakarsanız bir kaç ders oldu.
      Kızım bu sene birinci sınıf.
      Mental aritmetiğe Çok severek başladı ama şimdi harf öğreniyorlar vs. çok üstüne düşmek istemiyorum.
      İlerledikçe paylaşacağım inşallah.
      Selam ve dualar size olsun.

      Sil
  4. Kizim dokuz rakamiyla baslayan toplsma ve cikarma islemlerine kadar geldi ama okul bitti devamini ben ogretmek istiyorum ama bilgi bulamiyorum yardim ederseniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Ben de aynen sizin gibi düşünüyorum, kendim nasıl öğrenebilirim diye bakarken sizin yazınız çıktı karşıma. Beni en rahatsız eden nokta ise kursta harcanan zaman. Çocuk zaten hafta içi okulda. O kurstan bu kursa koşturmasını istemiyorum. Ücretin yüksekliği de cabası. takipçinizim artık :)

    YanıtlaSil
  6. kitap yurdunda abaküs eğitimi ile ilgili bir kitap olacak

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle harikasınız. Siz bu postu yazdığınızda sene 2012 ymiş. Ve bugün ben sizin iki sene önce muzdarip olduğunuz sorunla karşı karşıyayım. Astronomik rakamlat istediler kurs için. Açıkcası ben de bu miktarları vermek istemedim. Elbetteki evladıma helali hoş olsun ama bu kadar gizli ve kadim bir bilgiymiş gibi ve böylesine yüksek bir değerde bize sunulması açıkcası midemi bulandırdı. Matematik hatta sayısal diğer bütün derslerle aramın iyi oluşundan cesaretle bunu çocuğuma ben öğretebilirim düşüncesine kapılmışken sizin yazınıza rastladım. Sizi tebrik ediyorum. Ve bilgilerinizden yararlanmak için en kısa sürede tekrar size ulaşmaya çalışacağım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Sinem,
      Estağfurullah, bu güzel düşüncelerinizden dolayı ben teşekkür ederim.
      Bence Siz herşeyi Allah'ın izni ile başarabilecek bir annesiniz.
      Inanin bugün şunu söyleyebilirim ki; işin teknik kısmını herkes öğrenebilir...
      Tek dikkat edilmesi gereken şey: devamlılık. Yani annesi olarak siz öğretecekseniz tıpkı kurslar gibi belirli gün ve saatleriniz olsun. Ne aşın, ne de aksatın.
      Kurslarla ilgili gerçek devam ediyor.
      Malesef şimdilik yapacak birşey yok.
      Bir şeyi yapmayı çok isteyince, hele de bu insanın evladı ile ilgili olunca; inanın yollar açılıyor.
      Sizlere kolaylıklar diliyorum.
      Selam ve dua ile♥♡♥


      Sil
    2. Merhaba bu konuyu araştırırken buldum sizi bende bu konu ile araştırma yaparken sizin yorumlarınızdan etkilendim burdakilerden farkım ben 2 çocuk babasıyım ve matematiğe meğilliyim bana yardımcı olur musunuz nasıl ve ne yapmam gerektiğini hangi siteden araştırmalıyım falan kısacası nasıl başlamalıyım lütfen :) yardım

      Sil
  8. selamlar
    aradan epey zaman geçmiş. Kendi kendinize yaptığınız çalışmalardan sonuç alabildiniz mi acaba ?

    YanıtlaSil


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.