15 Mart 2014

Beyin Fırtınası

Merhaba,
Bundan yaklaşık on yıl önce bir işim vardı.
"Deli gibi çalışan biri" tabirini bilirsiniz, tam üzerime biçilmiş kaftandı.
İşim; standart kalıplardan uzak, biraz sıra dışı, biraz garip, ama benim kafama yatkındı.
Ve 4-5 yıl böyle deliler gibi uğraştım durdum.
Gecem, gündüzüm, hafta sonum, hafta içim yoktu.
Varmak istediğim bir hedef vardı, oraya ulaşmak zordu...
Saat erken, saat geç, hiç takmazdım.
Sadece bir noktaya, yani başarmaya odaklanmıştım.
2 yılın sonuna doğru istediğim hedefe oldukça yaklaşmıştım.

Evet, bu iş memuriyet veya diplomalı bir iş değildi...
Zaten bazı can sıkıcı sebeplerden üniversiteye gitmek o zaman için planlayabildiğim bir şey de değildi.
Ve bende çevremde bulunan, benim yaşadığım mağduriyetleri yaşayan diğer ulaşabildiklerime yardımcı olabilmek adına, işimi büyütmeye ve anlatmaya çalışıyordum. İstiyordum ki...gerçekten becerikli, kaliteli insanlar,
benim zamanında yaşadığım "bir işe yaramama sendromundan" kurtulsunlar.
Onlar da bir şeylerle kendi kabiliyetleri-güçleri yettiğince uğraşsınlar.
Durmuyordum.
......
Binlerce insanla iş görüşmesi yaptım.
Bir çoğunu çalışması için ikna edebildim...
Edemediklerimle ise hep irtibatta oldum.
Ve uzun vadede yine onlara hayalleri üzerinden bir takım vaatlerde bulundum.
......
Sonra bir şeyler oldu...
O zaman, yaptığım işi bir gün, birdenbire bırakıverdim.
Oysa oldukça iyi bir duruma gelmiştim.
Ama...artık bu işin stresini ve yorgunluğunu kaldıramıyordum.
Çünkü evlenmiştim, bir bebek bekliyordum ve herkes benden çok şey bekliyordu...
Bütün bunlarla mücadele edemedim...
Erken doğum yaptım, çocuğumun sağlığıyla ilgili uzun zaman sıkıntılar yaşadım.
...
O günlerden biraz önce, çok yakın bir arkadaşım bana, benimle ilgili bir rüya gördüğünü anlatmıştı. Henüz bâriz bir sıkıntı yokken, daha doğrusu mevcut sıkıntıları kendi içimde yaşıyorken...bu rüyada şöyle söyleniyordu;
"bu işi bıraksın, yoksa sağlığıyla imtihan olacak."
Arkadaşım bana bunları anlatırken kendimi o denli kötü hissettim ki...tarifi zor...çok zor...
Ama...başıma gelebileceklerle ilgili de bir fikir sahibi olmuştum...
Bırakamadım...verdiğim emeği yakmayı göze alamadım.
Veee...işte yukarıda anlattığım olay yaşandı.
Birden bire tansiyonum yükselmeye başladı ve bu durum engellenemedi.
Günlerce hastane kapılarında umutsuzca bekledim...
Hamdolsun, yavrum o yokuşu çıktı.
Ama benim de orada verdiğim bir söz vardı;
"Tamam...dersimi aldım.
Devam etmeyeceğim Rabbim."
'Emek' dediğim ne varsa hepsini bir günde yaktım.
İşimle ilgili bütün planları-hesapları kafamda kapattım.
.....
O günden beri yine çalıştığım zamanlar oldu.
Ancak bunlar hep sosyal içerikli yerlerde ve çoğu gönüllülük esasıyla yaptığım işlerdi.
Ben çalışmayı çok seviyorum.
Dikkat etmişseniz, kategorilerimden biri de "girişimcilik" üzerine.
Evet...Yıllar önce yanlış işe emek veriyordum.
Ve o zaman bunun işaretini aldım.
Buna rağmen büyük bir tokat yiyerek bıraktım...nefsime engel olamadım.
Bu konu belki bana özel, anlatmak çok zor.
O zaman ne büyük hatalar yaptığımı bugün daha iyi anlıyorum...
Ancak bunlara rağmen...hiç bir zaman hanımların üretmek üzerine konuştuğu konulardan da uzak kalamadım.
Bir gün içerisinde belki bir çok defa "şu neden yapılmıyor" gibi bazı düşüncelerle boğuşuyorum...
"Ben bir girişimciyim" deyişim bundandır.
...
Şimdi gelelim bu yazının yazılma sebebine...
Sizlerden zaman içerisinde bir çok e-mail aldım.
İş kurmakla ilgili yazdım, farklı iş fikirleri verdim.
Sıra size geçti:)
Çevremizde Suriye'den gelen çok kaliteli ve ihlaslı, samimi hanım kardeşlerimiz var.
Bu kardeşlerimizle konuştuğumuzda yakın bir zamanda geriye dönüşü düşünemediklerini görüyorum...
Çocuklarını uyum programlarına dâhil etmeye ve okullara göndermeye başladılar...
Ama malumunuzdur muhakkak...
En büyük problem iş, çalışmak.
Şimdi denilebilir; bizim kendi halkımız işsiz diye...
Haklılık payınız da olmakla beraber o konulara girmek istemiyorum.
Ama savaşı görmeyen bizler, sadece işsizlik üzerinden konuşursak yanlış olur zannındayım.
Güvenliğin olmadığı...vs...vs...
Tabloya sadece buradan bile baksak, işin içinden çıkamayız.
Yani biz, halimize; "Hamdolsun" durumundayız, olmalıyız.
...
Uzun sözün kısası;
Bu kardeşlerimiz sizce neler yapabilir?
Biraz da siz akıl verin bana?
Her türlü fikrinizi yazmanızı önemle rica ediyorum.
Hadi bu konu üzerinde bir beyin fırtınası yapalım...
...

16 yorum:

  1. ne guzel girisimci biri olmaniz. ben de icinde bulundugum sartlar icinde bir cok imkana sahibim ama sizin gibi gisiken degilim galiba.

    suriyeli multeciler icin ilk aklima gelen dil bilmeleri ve bizim yabanci oldugumuz farkli bir kulture sahiplerr. belki cevirmenlik yapabilirler.... yine ortadogu ve suriye cevresi ulkelerden gelecek turistlere rehberlik gibi seyler yaoabilirler. orttadogulu turisti bizden daha iyi anlayabilirler diye dusunuyorum....

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yusuf ve Yunus' un annesi,
    Bu güzel düşünceler için çok teşekkür ediyorum.
    Sağolun, Estağfurullah.
    Sizin paylaşımlarımızı ilgi ile takip eden biri olarak sizi çok üretken buluyorum.
    Ayrıca konu ile ilgili düşünceleriniz için;
    Evet bu çok güzel bir fikir★☆★diyorum.
    Çok teşekkür ederim.
    Selam, dua ve Muhabbetle♥♡♥

    YanıtlaSil
  3. Esselamualeykum,

    Cocuk bakabilirler, hasta bakabilirler, çorap, patik vs. örebilirler, yemek kurslarinda arap yemegi kursu verebilirler ya da tatli kursu, ya da elişi kirslarinda araplara özgu işler varsa onlari ögretebilirler, kina sanatini bilen varsa kinagecelerinde geline ve misafirlere kina yakabilirler, def calmasini bilen varsa lima gecelerinde def çalabilir, evlere.temizlige gidebilirler.
    Türkce ögrenebilmeleri icin de siz bi konusma grubu kurabilirsiniz haftada bir toplanip konusabilirsiniz, dil konusmak zorunda kalmadikca ogrenilmez.

    YanıtlaSil
  4. aklima gelen oldukca not eder yazarim.kardesim.
    Sükran

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Değerli Şükran hanım,
      Bu güzel ve kıymetli fikirlerin hepsi ne kadar orjinal★☆★
      Sağolun. Ufkumu açtınız.
      Minnettarım size.
      Çok teşekkür ederim.
      Selam, dua ve Muhabbetle♥♡♥

      Sil
  5. Canım herşey Allahtan. Geçmisin için üzülme. Demekki yaşaman görmen gerekiyormuş. Şükürler olsun sana ve yavruna birşey olmamış. İtiraf edeyim senin girişimcilik yazılarıni bende seviyorum.devaminı beklerim:) suriyeli misafirlerimiz konusunda Rabbim yardımcıları olsun.düşünsene vatanıni bırakıp geldiğini.cok zor. Yukarıdaki şükran hanımın fikirlerine bende katılıyorum.sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Fatmacığım, çok teşekkür ederim. Sağol güzel dileklerin için.
      Aklına gelen başka birşey olursa paylaşmanı bekliyorum. Biliyorum sende harika bir girişimcisin♥♡♥
      Muhabbetle♥

      Sil
  6. Estagfirullah Allah inşaallah hepimizden razi olsun, düşünmek ve üretebilmek beni en cok mutlu eden şeylerden.
    Tabiki temizlik cocuk hasta bakimi gibi konular orjinal degil ama bu yavrularina yaşlilarina nefer olmuş hatunkişilerin sıcak ve hizli paraya ihtiyaçlari var ve bu tür firmalar araciliğiyla calisabilmeleri tabi sigorta açısindan bütün aileyi kurtaracaktir. Malesef kanuni açıdan çalısma izinleri var mi bilmiyorum.
    Bi fikrim daha var: Mülteci Cafe, bir yer kiralama imkani doğarsa ya da belediye imkan saglarsa, gencleri icinde vardiyali olarak garsonluk yapip annelerin yaptiklarini sicak ve soguk içecekler eşliginde ikram edebilirler bu fikir geliştirilebilir...
    Bu güzel hanimlara bir iki dikiş makinasi ya da örgü makinasi sağlanabilirse harika şeyler üretip satabilirler...
    Allah a emanet olun. Sükran

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanımcığım,
      bu güzel fikirler çok hoş bir insandan geliyor eminim:)
      Çok teşekkür ediyorum tekrar tekrar.
      Düşünmeniz, böyle ayrıntılı yazmanız beni ziyadesiyle memnun ve mutlu etti.
      Sağolun.
      Sevgilerimle♥♡♥

      Sil
  7. Suriyeliler için ilk lazım gelen genel bir iyi niyetli bakış açısı, pek çoğu meslek sahibi insanlar, yokluk ve hayat mücadelesi içinde kaybolabilirler, memleketlerinde düzenleri yerindeyken onurlu bir hayat sürerlerken bunların başlarına geleceğini bilemezlerdi. Suriyeli anne babalar çocukları karşısında aciz, işsiz kalmamalı. Çocuklar okullarda mahçup kalmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Semacığım,
      çok haklısın, benim tanıştıklarımın bir çoğu gerçekten çok kaliteli ve üniversite mezunu, meslek sahibi insanlar. Ama imtihan...işte burada artık bir şey söylemeden çare üretmek gerekiyor.
      Bu güzel düşünceli ve ince fikirlerinden dolayı teşekkür ederim. Inşallah Allah bu engelleri hep beraber aşmayı nasib etsin.
      Selam, dua ve Muhabbetle♥♡♥

      Sil
  8. bakın, bir, işkurla görüşsünler, danışsınlar, iş istesinler ordan, ikinci olarak işkur ve avrupa birliği programları, projeleri var. isterlerse birkaç kadın birleşip örneğin bir dükkan açabilirler. ab veriyor parasını. örneğin birkaç kadın böle bir börekçi dükkanı açtılar gibi. unutmayın. işkur ve avrupa birliği fonları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli deeptone,
      teşekkür ediyorum bu güzel fikirler için. Ancak tc vatandaşı olmayanlara İşkur yardımcı oluyor mu?
      Bu konuyu sanırım araştırmak gerekiyor... Sağolun. Eminim faydalı olacaktır. Dua ile...

      Sil
  9. son yazımda varsınız kii :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba; Arap turistlerin çokluğu nedeniyle bir çok yerde Arapça bilen çalışana, tezgahtara ihtiyaç oluyor, bu da seçenekler arasında olabilir. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yuzyillikkonak,
      Çok teşekkür ederim bu güzel fikir için.
      Sevgiler benden♥♡♥

      Sil


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.