10 Mart 2014

Doğal Hediyem


Taşınalı tam bir yıl oldu...
Geçen sene bu zamanlarda 9.defa taşınıyordum.
Baba evimden de 14 sayarsanız göçebe bir hayatım olduğu matematiksel olarak da ispatlanmış olacak:)

Daha önce ev ararken, hep evin özellikleri; cephesi, parkesi, penceresi, mutfağı gibi görsel durumlara dikkat etmiştik.
Bu evimizde olağanüstü bir taşınma durumu yaşamamız nedeniyle...inanın hiç bir kriterimiz olmadı.
Direk eşyaları topladık ve taşındık.
Diğer oturduğum evlerden oldukça mütevazi olan bu ev önüme çok farklı bir dünya serdi...
Öncelikle bu ev "komşuluk" denilen ve neslinin kesilmesine çok az kalan meziyete hâlâ sahip.
Yani akşamın geç bir saatinde herhangi bir ihtiyaç için kapınıza komşunun minikleri gelebilir.
Ya da siz sabah erkenden birinin kapısını kabartma tozu için çalabilirsiniz.
Gayet doğal:)
Belki bazılarınız bana; "bunda ne vaaar?" diyebilir. Ama o zaman da ben size; "sizin dünyadan haberiniz var mı? Bunlar normal geliyorsa çok şanslısınız" diyebilirim.
Birbirini çok da tanımayan insanların, komşu olma hasebiyle yakınlaşma çabası artık yok.
Zoraki "merhaba", "iyi akşamlar", "hayırlı sabahlar", hızlıca bitirilmeye çalışılan "nasılsınız" muhabbetleri...
Komşuya "ben pozitifim" mesajı veren sahte bir gülümseme...vs...
Tabiî bunları komşuluktan saymıyorsanız...
...
Burada hayat gayet normal, gülecek kadar iyiyseniz gülüyor, ağlayacak bir sıkıntınız, derdiniz varsa da...ağlayabiliyorsunuz.
Kimseye kendinizi farklı göstermek durumunda değilsiniz.
Halden anlayan insanlar var Hamdolsun.
...
Bu gece komşumun kızı kapıyı çaldı.
"Annem bunu senin için yaptı" dedi...elime bir kağıt rulosu sıkıştırdı, hızlıca merdivenlerden indi, gitti...
Allah Allah...
Açıp baktığımda çok mutlu oldum.
Bir insan...bir gece aklına ne geldiyse... benim için böyle bir şey yapıyor ve gönderiyor...
Benim ne düşüneceğimi...ne söyleyeceğimi...bunları düşünmeden.
Doğal olmak, içten olmak ne güzel bir haslet değil mi?
...

14 yorum:

  1. çok haklısın ablacım artık komşuluk ilişkisi yok denecek kadar az.. bizde taşınalı 9 ay oldu oturduğumuz binada kimseleri tanımıyoruz. Eski binada hemen hemen herkesle anlattığın gibiydik. insanlar artık çok değişti. yüzüne gülerken arkandan konuşuyolar..
    yazın yine güzeldi :)
    sevgiler selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Kerime♥♡♥

      Sil
  2. Selamun aleykum benbircim yazi yine cok guzel komsulukla ilgili farkindaliga dikkat cekmissiin .maalesef komsuluk iliskisi akraba iliskisi dostluk iliskilerini tuketmid durumdayiz.Ama bizler bu guzellikleri yeniden canlandirmak icin elimizden geleni yapmaliyiz.selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rana Sultan,
      Aleyküm Selam,
      Çok haklısınız, elimizden geleni bir yapabilsek...
      Selam, dua ve muhabbet benden♥♡♥

      Sil
  3. Şanslıymışsınız. Başka bir şey söyleyemeyeceğim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili bahceperisi,
      Bu yorum hüzünlendirdi beni...
      nedendir acep:(
      Muhabbetle♥♡♥

      Sil
  4. Yaa ablacım sen ne kadar hoş bir insan ki o kişide bunu anlayıp sana böyle mütevazi bir hediye göndermiş.Tabii dediğin gibi özellikle büyük şehirlerde bu ilişkiler hepten kayboldu.Ama bence insan yinede karşısındakine o samimiyeti hissettirdi mi bir şekilde ilişkiler devam ediyor.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şuleciğim,
      Estağfurullah, ne demek...
      o senin güzelliğin...ve karşımdakilerin.
      Evet, çok haklısın.
      Devamı biraz herkesin elinde...
      Muhabbetle♥♡♥

      Sil
  5. Ne güzel işleme olur o ...
    Örneği aşırırım ben şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili fuzuli,
      Öyle miiiii?
      Ben hiç o gözle bakmamıştiım:)
      Sevgilerimle♥♡♡

      Sil
  6. Şimdi ben hayallere daldım. Seninle komşu olduğumuzu düşündüm,.ne güzel , ne harika olurdu:)) sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh Canım Fatmacığım,
      benimle komşu olmayı bilmem de,
      seninle komşu olmak harika olurdu.
      Buna eminim.
      Sabah sabah ne güzel hayaller kurdum bende senin sayende♥♡♥
      Sağol canım Fatmam♥♡♥♡♥

      Sil
  7. Ne güzel hala böyle komşuların olduğunu duymak...İnşaAllah benim komşularımda sizin gibi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tugba M,
      Estağfurullah, Allah karşınıza çok ama çok hayırlı-iyi insanlar çıkarsın.
      Selam ve dua ile♥♡♥

      Sil


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.