Girişim Dersleri 7
Merhaba, en son Ayşe Hanım için dükkan konumunun doğru olduğuna karar vermiştik.
Gelelim diğer maddelere.
Masraflar:
-Dükkan kira mı? Bize ait mi? Kira ise aylık ne kadar? Depozito vs. Emlakçıdan tutacaksak komisyon?
-Dükkan boyutlarına göre iki şey yapılacak, biri gerekli tadilat, sonra da dekorasyon. Tadilata ihtiyaç olmayabilir ama yine de her zaman %70 bu ihtimal vardır. Bu giderler hesaplanacak. İşten anlayan güvendiğiniz biriyle konuyu istişare edin.
- Küçük bir lokantada ne dekoru diyorsanız yine yanlış yola saptınız bile...Masalara koyacağınız vazodan, duvara asacağınız tabloya kadar herşeyi dekordan sayacağız.
Boyada renk kullandıysanız bu bile dekordan sayılır.
-Kullanılacak demirbaşlar yazılır ve hesaplanır. Ne kadar teferruatlı bir liste de oluştursanız yine de eksikler çıkar. Onun için oluşturacağınız listeyi abartın. Hiç bir mahzuru yok.
Çünkü zaten hesapta olmayan birçok şeyi sonra kullanmanız gerekecek.
-Bir liste oluşturalım:
-Dükkan 90m2 olsun.
-10 tane masa almamız gerekiyor.
-her masaya 4 sandalye koyacağız.
-40 sandalye almayın. Bir kaç tane fazla alın, kırılma ya da gereken durumlarda kullanırsınız.
-50 kişlilik yemek takımı almalısınız.
-en az bir 20 kişilik daha eklemelisinizki, kırılma ya da kirlendiğinde hemen yıkanmaması durumunda sizi zor durumda bırakmasın.
-Kaşık-çatal-bıçak, sürahiler, ekmek sepetleri, peçetelikler, tuzluk, yağlık, biberlik sayıları hesaplanacak.
-masa örtüsü, perde, çerçeve vs. karar vermelisiniz.
-endüstriyel yemek pişirme malzemelerinin satıldığı bir yere gidip onlara ne pişireceğinizi, ortalama kaç kişilik pişireceğinizi söyleyin. Onlar size nelerin gerektiğini mutlaka listeleyeceklerdir. (Buradan mutfağın ana demirbaşları çıkar. Umarım standart bir ev ocağında bu yemekleri pişirebileceğinizi düşünecek kadar basite almıyorsunuzdur bu işi...)
-buzdolabı, büyük tüp, elektirikli mikserler vs gerekebilir.
-yavaş yavaş dükkanın bütçesi belirmeye başladı.
Bütün bu kalemleri altalta yazdıktan sonra hesaplayalım.
Diyelimki dükkanı kiraladık ve 1000 tl kira vermek için anlaştık. En az 5-6 kira ekleyelim bütçeye.
Şöyle açalım konuyu;
Bütçe diyelim 20.000tl, biz 5000tl (en az) ekliyoruz. Bunun nedenini en basit şöyle anlatabilirim. Eğer kira vermeye alışkın biriyseniz bilirsiniz, değilsenizde söyleyelim; kira zamanı çok çabuk gelir ve insanı en çok strese sokan durumların başındadır.
Dükkanını 6 aya toparlayacak durumdayken sırf kirasını ödeyemediği için kapatmak zorunda olanların sayısını buraya yazsam, dudağımız uçuklar.
Siz de bu kadar şeyi bir araya getirebiliyorsanız kendinize en az 6 ay şans verip kafanızın rahat olması için o parayı mutlaka işin içine katıp, sonra dükkanınız üzerine yoğunlaşmalısınız. Bence kiralar en önemsiz ayrıntılar olması gerekirken, büyüklüğü ile insanların omuzuna yük gibi binerler. Atsan atılmaz, satsan satılmaz. Gün yaklaştıkça pişirdiğiniz yemeğin tadı tuzu bile değişir Alimallah...Onun için kirayı mutlaka birkaç ay rahat olacak şekilde ayırıyoruz.
Eskiden olsa bu süre 2 seneye tekabül ediyordu. Hala onun haklılık payı daha fazladır, ama günümüz şartlarına uyarlayamıyorum...
Bütçemiz çıktı.
25680 tl:) :) :)
Eğer böyle küsuratlı bir sonuç çıkmadıysa fazla yuvarlamışsınızdır:)
Onun için herşeyi bir daha gözden geçirmenizi tavsiye ederim...
Bir dahaki yazımızda devam edelim inşallah.
Hoşçakalın.
Yorumlar
Yorum Gönder
Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.