Kişisel Bir Hayat Planı




Merhaba,
Sizlere kişisel bir hayat planı yapacağımı söylemiştim.
Bu plan benim zamanımı organize etmenin dışında, neyin daha önemli veya neyin daha öncelikli olduğunu da görmemi sağlayacak.
Ama baştan belirteyim uzun bir yazı olacak, bu konuyu kısa kesmemin imkanı yok...

İstifade etmeyi arzu edenler okuyabilirler.
Belki içinizde hali en kötü kişi olabilirim ama, bu konularla ilgili uzun yıllar uğraş verdim.
Üstelik sadece kendimin değil yeri geldi yüzlerce insanın ajandasını beraber düzenledik...bilmem anlatabiliyor muyum? Yani kişisel olarak haddim değil ama birileri faydalanabilir diye anlatmak istedim.
Çalıştığım zamanlar yıl içerisinde hep bir kaç ajanda eskitirdim. Artık bir ev hanımı olarak tek bir ajanda eskitebiliyorum:)
Buna da şükür.
Öncelikle acizane bir defter veya bir ajanda kullanmanızı şiddetle öneriyorum.

Eğer devamlı olarak bir iş yetiştirememe stresiniz varsa, gün içinde sürekli bir telaş yaşıyorsanız ve günü boşa harcama duygusu varsa, gün bitiminde de pişmanlık,stres,  kaygı duyuyorsanız zamanınızı verimli kullanamıyor olma ihtimaliniz yüksek...

Öncelikle bir hiyerarşik düzen oluşturalım.
Bunu yapmamız gerekiyor, çünkü hayatınızın kralı, kraliçesi, yöneticisi, karar vereni sizsiniz...

Bunun tersinde düşündüğümüz her şeyin birer mazeret olma ihtimali yüksek.
Yani kendinizi karar verme konumunda görmelisiniz, hayatınızdan siz sorumlusunuz, "şundan dolayı, bundan dolayı" sözlerimizi bu planı yaparken bir kenara koyuyoruz.





Resimde ki durumu özetleyeyim;
Ben, sizi temsil ediyor. Bunu bir masanın üst kısmı olarak düşünün.
Planı yapmadan önce durumumu görmem lazım...
Benim hayatım kimlerle beraber devam ediyorsa onları bu masanın, yani "ben"in ayakları farz ediyorum.
Hani "kavanozdaki taşlar"hikayesi vardır, aynen bunun gibi, büyük taşlarımı belirliyorum.
Belirlediğim bu duruma bir de onların kendi içindeki hiyerarşilerini yazıyor ve durumu netleştiriyorum.


Her birimiz farklı hayatlara sahibiz, kimimiz öğrenci olabilir, kimimiz bekar olabilir. Kimimizin henüz çocuğu olmayabilir veya hayatının büyük bir bölümünü ayırması gereken bir hastası vs.olabilir. Herkes kendince belirleyecek bu durumları...

Eveeet, şimdi büyük taşlar belli oldu.

Biz bu planda 2 şey yapacağız.
♥Ana taşları belirleyeceğiz,
♥Ana taşlardaki işçiliği planlayacağız.
-Örneğin dil öğrenmek ana taşımız olsun.
-plan işçiliğine gelince şu soruları soruyoruz;
*ne zaman öğreneceğiz, kimden öğreneceğiz,
*bu plan ne zaman bitecek?
*bunun için ayırdığım sermayem ne?
*yeterli değilse ne yapacağım?
*bunu neden istiyorum?
vs...
♡♥♡♥♡♥♥♡♥♡♥♥♡♥♡
Unutmayın bizler için;
-zaman tasarruf edilemeyen,
-ödünç alınamayan,
-satın alınamayan, kiralanamayan,
-çoğaltılamayan, sadece kullandığımız ve kaybettiğimiz aktif varlığımızdır...
Bu yüzden çok ama çok iyi düşünmek zorundayız...

Günlük işlerimizi organize etmek ayrı bir konu, onunla ilgili de yazabilirim ama aslolan genel olarak en temel ihtiyacımız olan planı hazırlamak.
Günlük planla ilgili de eğer talep olursa yazacağım inşallah:)
Başlayalım mı?
********************
ÖRNEK KİŞİSEL HAYAT PLANI;
1-Manevi hedeflerim=
Sahip olduğum güzel hasletleri korumak, beğenmediğim huylarımı sıralamak ve onlar için 3'er aylık düzeltme planı yapmak.
Örnek= sabah namazına kalkamıyorum...(durum)
-Ne yapabilirim?
-Önlemim ve eylemim ne olabilir?

Örnek hedef=2014'de umreye gitmek istiyorum.
-bunun için ne kadar para gerekiyor?
-birikimlerimi gözden geçirdim mi?
-birikimim yoksa nasıl bu parayı biriktireceğim, ne yaparak?
-gittiğim zaman çocuk veya iş durumum nedir?

2-Sağlık hedeflerim=
Bir yıl içerisinde sağlığımla ilgili her şeyi gözden geçirmek.
Diş problemim var mı?
Hangi hastalıklara yatkınlığım var?
En son ne zaman kapsamlı bir kan tahlili yaptırdım? Vs...

Örnek  hedef=
Her ay bir kilo vererek bir beslenme planı yapmalıyım.
Bunun için diyetisyene gidebilirim,
gereksiz kalorileri kesebilirim,
Yemekten sonra akşam geç vakitlerde bir şeyler atıştırmamalıyım, vs....

*Dişlerimle ilgili problemleri bu yıl halledip, tamamlamak.

3-İlmî hedeflerim=
Öncelikle ihtiyacımı tespit etmeliyim,
neyi öğrenmeye ihtiyacım var?
Ne öğrenmek istiyorum, neden?

Örnek hedef=
Kur'an-ı Kerim ezberimi arttırmak.
3 ay içerisinde .........surelerini ezberlemek.
Bu yıl içerisinde 2 kere Kur'an mealini okumak.
Bu yıl içerisinde 24 kitap (ayda iki) bitirmek, neler olabilir? İsimlerini tespit etmek, kitapları okuyunca ajandama fikirlerimi yazmak.
vs....

4-Kariyer hedefim=
Mesleğim nedir?
Nasıl geliştirebilirim?
Neler yapıp daha kaliteli hale gelebilirim?

Örnek hedef=
............dergisine abone olup, mesleğimle ilgili kendimi güncel tutmak, yenilikleri takip etmek.
* .......kursuna gidip kendimi geliştirmek.

5-Ailevi hedeflerim=
Bir aile kurmak veya huzuru devam ettirebilmek için neler yapabilirim?
Eşimle, çocuklarımla, diğer aile yakınlarımla zarafete, ziyafete ve ziyarete önem veriyor muyum?
Hangi bakımdan, ailemden kimlere ilgimi arttırabilirim?
Faydalı olabileceğim yada ihmal ettiğim kimse var mı(çekirdek veya geniş)?

Örnek hedef= akşamları beraber 15 dakika kitap okumak.
Bunun için bir çizelge yapıp bir yerlere asmak.
En çok uygulayabilenin hafta sonu istediği yemeği pişirerek ödüllendirilmesini planlamak.vs...

6-Sosyal hedeflerim=
Akraba ve komşularla ilişkilerim nasıl?
Ailemin sosyalliği nasıl?
Ailece düzenli görüştüğümüz aileler var mı?
Sosyal dışa dönük bir aile modeli miyiz?
İçe dönük bir aile modeli miyiz?
Bu aile modelinde çocuklarımın karakteri nasıl gelişecek?

Örnek hedef= En az bir aileyle düzenli görüşmeler yapmak.
Bunun için görüşmek istediğim aileleri listeleyip, çaya veya yemeğe
davet edebilirim, vs....

7-Ekonomik hedeflerim=
Evin gelir-gider durumu nasıl?
Ailemin gelirine katkıda bulunmak için neler yapabilirim?
Gelirimin %10'unu hayır için ayırabiliyor muyum?
%10 birikim yapabiliyor muyum?
Nelerden iktisat edebilirim?

Örnek hedef=
* bu yıl sonunda bir araba sahibi olmak,
*bir öğrenciye az da olsa harçlık verebilmek
*gerçekten ihtiyacım olan kıyafet vb.
şeylerin farkında olup, ona göre alışveriş yapmak.
(İsraf yönüm varsa sahip olduklarımı listelendirip, ne kadar çok şeyim olduğunu kendime göstermek.
Sadece gerekli olanlar için alışveriş yapmak, vs...

♡♡♥♥♡♡♥♥♡♡♥♥♡♡♥♥
Yıllık hedefimizi 3 aylık dönemlere bölüyoruz.
1-Ocak-Şubat-Mart
2-Nisan-Mayıs-Haziran
3-Temmuz-Ağustos-Eylül
4-Ekim-Kasım-Aralık
 ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥


Şimdi defterimize her sayfanın başına, hedef başlıklarımızı koyalım.
Sonra aklımıza gelen her şeyi alt alta yazalım.
Sonra aklımıza gelenler yine olacak,
onları da mutlaka ekleyelim.
Yeri geldikçe yapabileceğimiz somut adımları yazalım.
♡♥♡♥♡♥
3 ay sonunda mutlaka değerlendirme yapalım.
3 ay sonunda gerekirse hedefimizle ilgili değişiklikler yapalım.
Tıkandığımız ya da üstüne gitmek istediğimiz, bize zor gelen taraflarla ilgili yardım alabilir, danışabilir ve tıkanıklığı açabiliriz.

Hedeflerimizi belirlerken olumlu yönlendirmeler yapalım.
Sabırlı olalım...
Yapamadığımız hedeften vazgeçmek yerine, tekrar düşünüp kendimize uygun hale getirip, uygulanabilir yapalım.

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
Bu hayat planında psikolog Tuba Erdönmez Yıldırım'ın görüşlerinden faydalandım.
Kendisine teşekkür ederim...
Hepimize hedeflerimizi sabırla gerçekleştirebileceğimiz, Allah'ın rızasına uygun geçireceğimiz bir yıl diliyorum.
Hoşçakalın.


Yorumlar

  1. Canım bende yaparım böyle, gerçi hiç uymuyor birde stres yapıyor insan hesap uymuyor diye)
    Umarım senin dilediğin her şey olur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili siyahkuğum benim,
      teşekkür ederim ilgine...
      Bence stres yapmadan sorunları çözmeye çalışmamız lazım:)
      Umarım senin de dileklerin hayırlısıyla gerçek olsun...sevgilerimle.

      Sil
  2. Ben yapamam..yapamam :(
    Tamam düzenliyim programsız olduğum günlerde ölecek gibi oluyorum düzenim dengem değişince şizofrene bağlarım ama yapamam..
    Yani ben yapmak istesem durumlar buna elverişli olmaz biliyorum zor ben yapamıyorum :))
    Sana başarılar dilerim bitanem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsın Sevgim, yaparsın...
      Yaaa herhalde ben çok zor bir şey gibi anlattım bu konuyu:(
      Suç benim...Ben günlük planı isteyen birileri olur diyordum amaaaa, daha yıllıkta herkesin gözünü korkuttum:(
      Çuvalladım...

      Sil
    2. Bi yerden başlamak lazım.Çalışma için teşekkürler.Israr edince bi yerde oluyor.Sabır azim ve inatla işin üzerine yürümeli.Hangi kapı var ki ısrarla çalınmış da açılmamış olsun?

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın. Ellerine, düşüncene sağlık:)) Keşke yapabilsek. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      İnşallah yapabiliriz...
      Sevgiler benden.

      Sil
  4. Canim,cok verimli ve ayrintili.kafamda cizdigim planlarimi,kagida dokmek faydali olabilir.ben maasimla ilgili hesaplama yaparkn cok sik uygularim bunu on liranin bile gittigi yeri gormek adina

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Rabiacım,
      Sen bir eğitimcisin ve şunu söylemeliyim, bence mutlaka planlar yazıya dökülmeli.
      Ben gurup çalışmalarında bile öylesine yazılı günlük plan yapanla, kafasında çok organize olanların farkını gördüğümden bunu çok gerekli görüyorum.
      Kendince yazmadan plan yapan kişi beynini fazladan yorar ve çağımızın hastalığı olan unutkanlıktan nasibini alır, mutlaka bir şeyleri unutur.Ama yazmak bizim nerede olduğumuzu, yerimizde sayıp saymadığımızı bize bildirir. Ve yazılan bir plan %50 yapılır biliyor musun...yazılmayanın oranı ise kişinin isteğine kalmış...
      Sevgilerimle.

      Sil
    2. Yazmak eylemdir. Söz uçar,yazı kalır. :)

      Ve yazılan bir plan %50 yapılır biliyor musun...yazılmayanın oranı ise kişinin isteğine kalmış...

      Sil
  5. Hayranlıkla okudum Sevdem.
    MaşaAllah diyorum sana.
    Sevgimin dediği gibi, bende mümkün mertebe planımı programımı yapmaya çalışırım ama bu boyutta hiç yapmamıştım. Yapabilir miyim, orasını da hiç bilmiyorum.
    Ama bir gün denemek isterim, bakalım nasıl bir şey çıkar ortaya.
    Çok sağol can kuzum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah Gizemciğim,
      Canım benim eğer bir hedefin varsa mutlaka yapmalısın...
      Ben söylediğim için değil canım, estağfirullah ama, bu bir gereklilik olduğu için.
      Bu illaha yıl başında yapılacak bir şey değil...ama hazır hissettiğinde yaparsın inşallah.
      Sen sağol canım, bu sadece bir örnek karalama...ben ne planlar biliyorum başkalarına ait, bir bilsen...

      Sil
  6. ne güzel.
    ben de hep yazarım.
    planlar, hedefler, listeler.
    çok severim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel...
      Sizi plansız düşünemiyorum zaten.
      Selametle...

      Sil
  7. sevgili ben bir. sen benim ruh ikizim olmalısın diye düşünüyorum.benim aklımdan geçenleri yaptıklarımı sen yazıyorsun.üç senedir günlük plan yapıyorum.eğer yapmazsam bir şey eksik hissediyorum.bazen çocukların eline geçiyor.hafiften bir dalga halleri anneyle.tabi uzun vadede planlarda var.kilo vermek okulumu bitirmek ilerde bir kreş açmak.her zaman daha iyi bir anne ve eş olmak ve daha bir çok şey bütün yazılarında kendimden bir parça bulmama rağmen, size her zaman yorum yazamıyorum yoğunluktan.sınavlarıma iki hafta kaldı.açık lise çocuk gelişimi ikinci sınıftayım. üç ergen, bir yaşlı, bir efendi, ve bir sürü ev işleri.bunların arasına planlarını sıkıştırmaya çalışan eğer gerçeltiremezse içi daralan ben.Rabbim hepimizin işlerini kolay eyleyip planları gerçekleştirmek nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatma,
      Bugün şu yorumun beni o kadar umutlandırdı, o kadar sevindirdiki anlatamam.
      Ben senin ruh ikizin olabilirim:)
      Seve seve:)
      Yorum yazman yada yazmaman değil,benim için önemli olan paylaşman:)bazen ben yazarim sen okursun, bazen sen yazarsın ben okurum.yorum işin kaymak kısmı, tatlı olan içeriğinde kendinden bir şey bulmak...bende sende bunu hissediyorum.
      Maşallah sen ne kadar azimlisin.
      İnşallah ben senin hedeflerine ulaşacağına inanıyorum, bu kadar sistemli ve çalışkan olduktan sonra Rabbim sana o anaokulunu açmayı kolaylaştırsın inşallah.
      Hayat hakikaten acayip:)
      Bir bakmışsın anaokulundasın:)
      Birde bakmışsın bu iş çooook zor diyorsun:):):)
      Selam, çook içten sevgi ve dualarımla...

      Sil
  8. Amaniiiinnn! İşyerimde planlarım projelerim tutsa, hayatta bütün planların gerçekleşeceğine dair içimde bir ışık yanacak. Anacım her şey mi benim planlarımı bozmak için el ele tutuşup saf oluşturur? Çok can sıkıcı. İnsanın kendinden kaynaklanmayan şeyler yüzünden planlarının bozulması kadar kötü bir şey olamaz. Ya bilgisayar bozulur, ya sistem hepten gider, bazan gider ve saatlerce geri dönmez, ya tavan akar, ya kanalizasyon basar, ya bakanlık yeni bir iş buyurur, bakanlık bana buyurmasa da idari kadroya verilen görev bir şekilde beni de bağlar, personel zırt pırt izin alır, koli düşer, kırıkların tutanağı bana düşer... amaaannn valla çok can sıkıcı. Ama sosyalleşme için bir plan yapmak zorunda olduğumu biliyorum. Bak bunu sosyal hayatım için uygulayıp, planlı programlı bir şekilde aile büyüklerini, hastayı, düşkünü, şaşkını, ihtiyacı olanı gözetmeyi, hatta kendimi gözetmeyi, zaman zaman nefes almayı deneyebilirim. Hatırlarma için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli nurtenbeğendi,
      Yani sizin kadar pozitif birine hiç yakıştıramadım ilk cümleleri:)
      Sizin bende bıraktığınız izlenim önünde dağlar olsa aşıp giden, engelleri vız gelir edasıyla gülerek karşılayan bir profil...yanıldığımı zannetmiyorum.
      Bence etrafınızdaki herkes sizin bu özelliğinizin farkında ve yine o herkes sizin kadar özverili, iş bitirici, çalışkan değil:) o yüzden sanki durum biraz karışık...ama sosyal hayatta plan yapmakta güzel:)
      İlginize ve güzel yorumunuza teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Birkaç cümle okudum.
    Sonra ben bu yazıyı severim dedim.
    Sevdiklerim çoğalsın diye,
    üşenmeyip kahve yapmaya gideceğim.
    Kahve ile daha bi keyifli oluyor okuduklarım
    Sanki kelimeler, heceler, harfler de seviyor kahveyi
    Geliyorum...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeref verdin Elife,
      inşallah yazının sonunda da aynı şeyleri hissederdin:)
      Neyse kahveden yana ümidim var, işimi kolaylaştırabilir:)
      Muhabbetle...

      Sil
    2. Kahvesiz de beğenilecek hoşlukta bir paylaşım
      Ben de altı aylık hedefler belirleyip eklemeler çıkarmalar yapıyorum
      Ve mutlaka altı ay sonra neleri ne kadarını başarabildim diye değerlendirmede bulunuyorum.
      Paylaşımların yol gösterici
      Yapmak da uygulamak da zor ama imkansız değil
      Sevgilerimle
      NOT: Piri Reis ajandasının iç sayfalarını görüntüledim. Ama yükleyemiyorum bloga. Resim yükleme işaretini tıkladığımda boş bir kutu açılıyor.
      Pc yi kapatıp açtım, hesabımı kapatıp açtım bana mısın demedi.
      Birkaç kere daha deneyeceğim. Olmazsa sabaha tekrar denerim
      Sevgiler

      Sil
  10. Şimdi yazdıklarını okuyunca neden negatif olduğuna anlam verdim. Okurken ben yoruldum ya. Kelin ilacı olsa başına sürerdi deyip, ufaktan kaçıyorum. Zira çok yorucu bu plan işi :D Allah sabır versin "canımmm" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımmm, sağol.
      Ama unutma ben arada negatif olurum, genelde pozitifimdir ve senin ilk yorumcun olma durumumu sonuna kadar kullanacağım:)

      Sil
  11. Teşekkür ederim zef,
    Bu kadar övgüyü hak ettiğimi düşünmüyorum, sağolun:)
    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  12. alınacak ne çok ders var,iyiki bugün ziyaret etmişim blogunu....ben bu söylediklerinin hiç birini yapamıyorum,çok güzel şeylere değinmişsin,keşke yapacak,güç kuvvet ve fırsat olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, teveccühünüz...
      Söylemek, yazmak önemli değil gerçekten, önemli olan uygulayabilmek.
      O konuda hepimizin azim, sabır, dua ve desteğe ihtiyacımız var.
      İnşallah başarırız.
      Selam ve dua ile...

      Sil
  13. Paylaşımınız için teşekkür ederim.. Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim bu güzel duanız için...
      Allah sizden de bizlerden de cümle müslümanlardan da razı olsun...

      Sil
  14. Selamun Aleykum...
    Bence 3 ay 3 ay bölerken, miladi aylara göre değil, hicri aylara göre bölmeliyiz. Çünkü bizi yaratan Allah CC bu şekilde bölmüş... Mesela, Recep, Şaban ve Ramazan manevi temizlik aylarıdır. Ramazan, adeta bir 'MANEVİ KAMP' ayıdır.
    Sonra mesela, Şevval, Zilkade ve Zilhicce 1 yıl boyunca edindiğimiz güzel alışkanlıkların ve terkettiğimiz kötü huylarımızın sabitlenmesi; düğüm üstüne düğüm atılması ve artık başka bir insan olduğumuzun kendimiz dahil herkesce kesin ve dönüşsüz bir şekilde anlaşılması zamanıdır. Zilhicce, bir sonraki yılın programını, hayat planını belirleme ayıdır....
    Muharrem, Safer, Rebiülevvel ayları kişisel hayat planımızın o yılki görevlerinin ilk uygulama aylarıdır. Kendimize iyice anlatırız ki, "bak canım, bu yıl böyle, ya alış, ya alış!.." dememizin ve bu fikri iyice aklımıza-fikrimize yerleştirmemizin aylarıdır...
    Rebiülahir, Cemaziyelevvel ve Cemaziyelahir ayları yokuş tırmanma aylarıdır. Özellikle cemaziyelahir, 3 aylara hazırlanma ayıdır...
    vesselam...

    YanıtlaSil
  15. Selamün aleyküm. Bu yazıyı henüz okumadım. Sadece baştan birkaç satıra göz gezdirdim. Bu kadarı bile coşturdu. Doğrusu benim bu uygulamaya çok ihtiyacım var ve tabii ki desteğe, bilgiye. Yazının devamını okumadan size teşekkür ederim. Her ne isteğiniz varsa Rabbim tez zamanda karşılasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin...
      Estağfirullah...çok teşekkür ediyorum. Sağolun.

      Sil
  16. Gerçekten etkili, ayrıntılı ve çok iyi niyetli bir plan olmuş ellerinize ve emeğinize sağlık... Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey, çok tesekkür ederim. Sağolun. Faydalı olduysa ne mutlu..

      Sil
  17. sayın anne sayın abla sayın büyüğüm;
    Kaybolmuşken onca inançlı bir yürek taşımama rağmen,
    üzüntülüyken onca şükür edecek şeyim varken,
    yorulmuşken daha genç ve verimliyken,
    ne yapacağımı bilemezken daha onca yolum ve yapmadığım varken.................

    Yazınızı okudum yazıyazmayı devrik cümlelerle karşımdaki insanları esir almayı severken....:)

    Başladım bu aşkam ....

    Hadi ha gayret..
    Senin inancın sağlam.
    Rahman'ın rahmeti sonsuz...

    Sana yakışmaz dibe oynamak...
    Elde imkan varken imkansızım demek..

    Hem demişler ya başarısız insanların en büyük özelliği arasında;
    Şartlar şöyle olsaydı demek-keşkeler saymak-arabesk kafada yaşamak..

    Evet başlıyorum...
    Örneği çaldım o bana yeter..
    Ve şimdi ilk kez okuyanlar için karışık sayılacak yorumumu sonlandırıyor
    Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla başlıyorum..

    Kalın sağlık ve huzurla..

    Murat Güneş
    İstanbul Ortaköy....
    15.02.2016
    23.45 dolayları....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Bey Kardeşim,
      Estağfurullah...çok ama çok mutlu oldum. Niyetiniz hayırlı olsun. İşlerinizde, yapacak olduklarınızda, yapmayı düşündüklerinizde, planlarınızda başarılar diliyorum. Selametle...

      Sil
  18. Merhaba öncelikle sizin gibi topluma faydalı olan benlik kavramanı aşılayan özgüven arttırdığınızdan dolayı herkez adına Tes ederim , hayat klasiktir sınav gibi basla ve biter yaşam ana Rahmi'ne düştüğünde baslar ve bir gün son bulur amaç hem manevi değerleri yaşamak maddi değerleri geliştirmek yaşamda kaliteli saygın olmak önemli bizlere birey olarak bu planlamaları yapmalıyız amaç para değil kaliteli yaşam bunun için çok paraya ihtiyaç yok ihtiyacın sonu yok sizin tecrübelerinizden faydalanmak isterim saygılarımla Hakan Tastekin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Hakan Bey, çok teşekkür ederim. Çok incesiniz. Sağolun.

      Sil
  19. Çok teşekkür ederim paylaşımınız için. Tam aradığım şeydi...Yarın ilk iş bu planlamayı yapmayı deneyeceğim... Umarım istikrarla uygulayabilirim😊

    YanıtlaSil
  20. eminim içinizde başak burcuna sahip insanlar var bende çok titizim vede temizim herşey organize olmalı planlar yapılmalı ve yapılan planlar doğru şekilde ilerleyip bitirilmeli sonra başka planlar olmalı zaman geçiyor

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar Sevde Hanım. Böyle güzel bir bilgiyi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Büyüklere ait plan ararken buldum yazınızı. Hem günlük hem de uzun vadeli (nasipse) plan yapmak hayatımda bazı şeyleri düzene koymak istiyorum. Günlük plandan bahsetmişsiniz ancak arşivde göremedim. Acaba rica etsem bir günlük plan örneği paylaşabilir misiniz? Bir de başkalarına da plan hazırladığınızdan bahsetmişsiniz. Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Gerçekten ihtiyacım olduğu için yazıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, watshapp numaramdan bana mesajla ulaşabilir misiniz?
      Oradan göndereyim inşAllah.

      Sil
  23. Değerli yazınızı için teşekkür ederim, umarım her şey dilediğiniz gibi olur.

    YanıtlaSil
  24. Benim de böyle bir şeye ihtiyacım vardı ve ara tara sizinkin den düğününü bulamadım ama ben ne istiyorum bir türlü belirliyemiyorum ve maymun iştahlı yıl her şeyden çabuk sıkılırım yani bunu yaptım fakat daha 15 yasinda olduğum için pek bir şey anlamadım öncelikleri ne olmalı ne öğrenmeliyim mesleğim ne olmalı bu sene 10. Sınıf olacağım oysaki belirlememiz gerekirdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Yıldız, teşekkür ederim. Öncelikle bir rehberlik uzmanı ile görüşmeni tavsiye ederim. Veya güvendiğin bir hocan da olabilir. Bazı testler var, senin yeteneğini ve eğilimlerini ölçüyor. Bundan bile daha önemlisi ne yapmak istediğinle ilgili karar verme noktasında içini dinle. Gerçekten sorular sor kendine... Aynaya bak ve ne yapmak istiyorsan kendinle konuş. Asıl sebebi, asıl isteğini buluncaya kadar soru sormaya devam et... Neden istiyorum...onu yapınca ne olacak? sonra...sonra... inan bana asıl yapmak istediğin şeyi için sana söyleyecek. Ama ısrarla bu noktaya odaklan. Mutlaka bir hedefin olmalı. Hedefsiz yaşam ancak zaman kaybetmene sebep olur. 10.sınıf senin için bir dönüm noktası olsun. Herşey için tam zamanı olan bir yaştasın. Hiç birşey için asla geç değil...
      Başarılar diler, acizane dualar ederim.

      Sil
  25. Merhaba ben selda planiniz çok güzel olmuş inşallah hayatıma geçirmeye çalışıyorum sizden günlük planda istiyorum ben ev hanımıyım günlerimi kalitesiz ve boş geçirmek beni yıpratıyor sizi tanımak konuşmak isterdim teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Merhaba ben selda planiniz çok güzel olmuş inşallah hayatıma geçirmeye çalışıyorum sizden günlük planda istiyorum ben ev hanımıyım günlerimi kalitesiz ve boş geçirmek beni yıpratıyor sizi tanımak konuşmak isterdim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim Selda Hanım. Watshapdan ulaşırsanız acizane yardımcı olmak isterim.
      Selametle

      Sil
    2. İlginiz için teşekkür ederim Selda Hanım. Watshapdan ulaşırsanız acizane yardımcı olmak isterim.
      Selametle

      Sil
  27. nefis nefis nefis... daha başka demiyorum ben.. herkese hitab eden bir yazı olmuşş

    YanıtlaSil
  28. ben paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık. Baştan sona okudum ve aksattığım fazla zaman harcadığım şeylerin farkına varmamı sağladı. Hoşcakalın

    YanıtlaSil
  29. Allah Razı olsun. Çok ilham aldım. Umarım layıkıyla faydalanabilirim. Hakkınızı helal ediniz

    YanıtlaSil
  30. Thank you very much for seeing 밤알바 information.
    Thank you very much for seeing 밤알바 information.
    Thank you very much for seeing 밤알바 information.
    Thank you very much for seeing 밤알바 information.
    Thank you very much for seeing 밤알바 information.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Döner misin bana?