Girişimcilik Dersleri

  Girişimcilik kolay bir iş değildir.
Ama sanıldığının aksine zorluklarını yenmek, kişinin iradesi, azmi, başarma isteği ile sınırlı da değildir. O kadar çok sebep varki sizi başarılı veya başarısız yapan. Defalarca bu konularda teşebbüsleri olan biriyim.
 

  Sizlerle tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
Biliyorum ki günümüzde insanların her türlü hali paraya endekslenmiş durumda.
Barınma, yeme-içme, elektirik, su, iletişim, ulaşım, giyinme, aidatlar, eşya taksitleri, eğitim giderleri, eklenen ihtiyaçlar, haftasonu giderleri, hesapta olmayan masraflar derken kendinizi, hep para ödemeye mahkum bir banka gibi görebilirsiniz.


  Kolay değil gerçekten. Evli olan veya olmayan, çocuğu olan veya olmayan herkes bundan payını alır. Bazıları rahattır, gelir- gider dengesini karşılayacak gelirleri vardır. Maaşlıdırlar büyük ihtimalle, veya aileden gelen bir akarları vardır. Ama birileri bu ödeme kabusunu hergün yaşamaktan usanmış ve çareler aramaktadır.

   İşte girişimcilik ruhu buralarda zirve yapar.
Tabiki doğuştan girişimci olanlar da vardır benim gibi:) ama bu durum sizin hayatla karşılaşınca hayal ile gerçeği ne kadar ayırt ettiğinize bağlı olarak yol ayrımına gider.
  Şöyleki, kimileri zorlukları görünce hep konuşan, fikirlerini anlatan, birileri birşey yaptımı; bu benim fikrimdi, bunu ben(de) düşünmüştüm diyerek ömrünü geçiren cenahtırki, üstlerine fazla gitmeye gerek yok. Sadece yeterince cesur değillerdir. Gerçekten projeleri vardır ama risk alamazlar.
  Bir gurupta vardırki, işte onlar girişimcilik ruhuna uygun olarak, herşeye rağmen tarif ettiklerinin, yapmayı hayal ettikleri işlerin peşine düşerler. Gittikleri yol çok zordur. Nice alaylı gülüş, nice fiyasko, kaybediş, bazen çok büyük hayal kırıklığı, bazen çok mutlu oluş hep onları bekler. 

  Risk almak kolay değildir. İşte bu girişimcilik ruhu eğer sabredilirse bizleri biryerlere ulaştırıyor.
  Yoksa sadece anlatacağımız tatlı- acı anılarımız olarak kalacaktır.
 Benimde anlatacak tatlı-acı bir çok anım var:) 

Dinlemek ve tecrübelerimden dersler çıkarmak isterseniz her zaman bekliyorum. Kimsenin parayla bile paylaşmadığı, çoğunlukla para veya bir bedel ödeyerek alınmış eğitimlerimden edindiğim bilgileri, önyargıdan uzak takip ediniz. Ben samimiyetle birilerine yardımcı olmak
istiyorum...
  İnşallah bu amacıma uygun hareket etmeyi Rabbim bana nasip etsin.
 Hoşçakalın. Bekliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?