Ajandamdan notlar: İş Fikirlerim



  Merhaba,
Bugün sizlerle iş fikirleri konusuna devam etmek istiyorum.
Bir hanım olarak gördüğüm bazı konularla ilgili zaman zaman fikirler geliştiririm ve bunları not alırım.
Birçok ajandamda çok farklı konularda iş fikirleri gelişmiştir. Kimi fikirler ülkemiz şartlarında asla yapılamayacak cinstendir ki, inşallah bir gün onları da yazacağım.
Ama bugün yapılabileceğini düşündüğüm bir fikri paylaşalım olur mu?
·         ‘’TARHANAMAMA’’ fikrim.

Bu fikir yıllar önce ilk çocuğum dünyaya geldiğinde doğan ve bu güne kadar içimde duran bir fikir.
Ben yıllardır çevremde çok sayıda genç hanımın faaliyet, program, iş gibi birçok yere küçük çocuklarıyla beraber katıldığına şahit oldum. Bende öyleyim. Ama gittiğiniz yerlere de eğer çocuğunuz küçükse mecburen onun yiyeceği bir şeyler götürmeniz gerekiyor.  Bunlar maalesef çoğunlukla hazır gıdalar oluyor. Ya küçük pudingler, ya küçük hazır yoğurtlar, ya da mamalar.
  Neden biz hem kendi kültürümüze,hem damak tadımıza uygun, hem çocuklar için besleyici, hastalıklardan gerçekten koruyan ve bir o kadar zengin değerleri olan ‘’tarhanayı’’ pratik tüketecek yollar bulamıyoruz? diye düşünürken bu fikir ortaya çıktı.
  ‘’Tarhanamama’’ fikrimin ayrıntıları şöyle:
*küçük, 3’ü 1 arada sticks gibi, tek tek bir kullanımlık paketlenmiş olmalı,
*bir bardak sıcak suya karıştırınca çorbamız yenmeye hazır olmalı
*annelere tarhananın ne kadar özel bir gıda olduğu anlatılmalı
*reklam çalışmalarında sağlık, pratiklik ve doğallık yönleri ortaya çıkarılmalı.
*bu gıda mama yerine kullanılacak şekilde kıvamı ayarlanmalı
*ülkemizde tarhanayı gerçekten doğal yollardan ve kaliteli üreten birkaç firma var.
Ben daha önce internet üzerinden sipariş ederek bunları kullanmıştım. Tatları güzel, ama sıcak suya karıştırınca hemen hazır olabileceğini zannetmiyorum.  Çünkü denedim. Topaklanma oluyor. Bu konuda onlarla görüşülebilir. Bununla ilgili mühendislik çalışmalar yapılabilir.
* Ve yurtdışından ithal, bebeklerimizin çoğu zaman yemek istemediği, bizim çok kıymetli zannettiğimiz ama tarhananın yanında adı bile edilemeyecek olan mamalardan belki biraz olsun kurtuluruz. Çocuklarımız, bebeklerimiz bunları yiyebilir, sonuçta arz talep meselesidir. Ama ben yese bile, daha sonra bizlerin normal ağız tadımıza uygun gıdalara geçince bu tatlara alışmanın ne kadar sıkıntılı olduğunu bildiğimden,  bize daha uygun gıdalarla beslenmemiz ve beslememiz  gerektiğini düşünüyorum.
* Tarhana atalarımızın bize bıraktığı çok büyük bir miras. Bunu daha kullanılabilir hale getirmek için çalışmalar yapmalıyız.
*Durumu uygun olan birkaç kişi bu konuda bir çalışma yapabilir ve sermayesini birleştirerek uygun makinelerle bu paketlemeyi yapabilir.
*Markalaşmaya gidilebilir ve örneğin: bir kutuda 30 sticks gibi satışa sunulabilir.
*Bunu satın alan bir anne yanına bir adet sticks alarak dışarı çıksa bilir ki, bir bardak sıcak su ile içine ekmek doğrayarak çocuğuna yedirebileceği bir yiyecek var yanında. Ve inanın kafası çok rahat eder.
*Benim bu konu ile ilgili yazabileceğim daha çok şey var… ama şimdilik bu kadar yeter.
 *********************************************************
Umarım birilerine fikir olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?