22 Kasım 2012

Girişim Dersleri 10

 

  Merhaba,
İnşallah sıkılmıyorsunuzdur.
Ben elimden geldiğince, dilim döndüğünce girişimcilik konularında bildiklerimi sizlerle paylaşacağım.
    Ayşe Hanım sizce nasıl bir karar verecek?
 Başlayacak mı?
 Siz olsanız ne yapardınız?

    Girişimcilik bir rüya gibidir.
 Düşüncelerinizi süsler durur. Ama işin içine girince durumlar değişebilir. Bazen bu güzel rüya kabusa dönüşür. Kabusa dönüşmesini istemiyorsanız her işi kuralına uygun yapacaksınız. Yapmayanlar küçücük kısır döngülerinin içinde kalırlar. Yapanlar ise kazanırlar.
    Farkında mısınız bilmem ama kazancın küçüklüğü ya da büyüklüğünden bahsetmiyorum. İlerleyen günlerde sizlerle olan sohbetlerimizde göreceksiniz; kazanç kişinin ticaretinin durumuna göre değişen, az ya da çok diye tanımlayabiliceğimiz birşey değil.
    Anlamanız için açayım; diyelim bir hanım girişimci 850 lira para kazanıyor. Giderlerini düştükten sonra elinde 435 lira kalıyor.
Bir başka girişimci (hadi erkek olsun) beyefendi 8500 lira kazanıyor. Ama giderlerini düştükten sonra elinde kalan -680 lira... Şimdi değerli okuyucular, daha karlı olan kimdir? 8500 tl kazanan mı? 850 tl kazanan mı?
Yani, bilmem anlatabildim mi?
    Biliyor musunuz şu anda çevrenizde gördüğünüz dükkanların, mağazaların çoğunluğunun hesapları böyle     " - " vermektedir...zor gerçekten, çok zor.
    Akşam camdan dışarıyı seyrediyordum. Merak etmeyin öyle boğaz manzaralı falan değil evim. Zaten ev benimde değil...kira da oturuyorum:) Bulunduğum caddede yıllardır var olan bir mağaza asmış kocaman bir afiş "kapatıyoruz herşey zararına" diye. "Yazık" dedim. Yılların ekmek teknesi daha fazla dayanamadı...İşte "içeri girmek" diye tabir ettiğimiz durumu yaşayınca gidebildiği yere kadar gidip sonra tosluyorlar. Çaresiz kapanıyor işyerleri birer birer...Bunun o kadar çok sebebi olabilir
ki...İnşallah sizlerle bu konuları hep irdeliyeceğiz.
Bazılarına komik gelir bu konular, bazıları ise "zaten bilirler"...ben bilmeyenlere anlatıyorum azizlerim...bilenlerle işim yok zaten.
Çok bilmişlerden çok çektim. Mümkünse zahmet edip okumasınlar.
    Gerçekten samimiyetine inandığım okuyucularımla bereber olmak istiyorum. Bu bir kişi bile olsa benim için bin kişiye bedeldir...inanın buna.
  Hoşçakalın bir dahaki yazımızda görüşelim inşallah.

1 yorum:

  1. Okumaya girişimci 1'den başladım yavaş yavaş yukarı numaralara doğru merakla çıkıyorum Ayşe hanımcım :)

    YanıtlaSil


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.