Ajandamdan İş fikirleri 3




Merhaba,
Yıl başı yaklaşıyor. Benim için, ülkemizde ve dünyada kutlandığı haliyle tam bir israf günü olarak kabul ettiğimden kutlama olayları sıcak gelmiyor. Ama tabii ki yeni bir sene başlarken hayır dualarımı ederim. Ne de olsa bir şeyler değişiyor. En azından bir rakam hep ileri gidiyor,  tutamıyorsunuz.
Eeee ne yani 20 gün önceden yılbaşı konusu, ne alaka? derseniz açıklayayım. Ben bir girişimciyim ya...evet o yüzden sizlere yılın başı gelmeden acizane bir kaç fikir vermek istedim.
Aslında aklımda bir sürü fikir vardı, bu 15-20 gün içinde
bunları yapmak isteyen birileri olursa biraz para kazanabileceklerini düşündüğüm.
Ama yazacaklarımı sıraya koyamadığımdan biriyle başlayayım. Devamı gelir inşallah.
Ticaret bazı günlerde insanlara daha fazla para kazandırabilir. Nedir efendim o günler, bildiğiniz üzere; bayramlar, seyranlar, yılbaşı, özellikle anneler günü, sevgililer günü vs. bu günlerin kutlanma felsefesiyle (bayramlar hariç) taban tabana zıt düşünsem de ticari olarak bunun bir fırsat olduğunu unutmam. Tüketim toplumları olduk vesselam. Tüketip duruyoruz...Allah sonumuzu hayreylesin.
......................
Fikre gelirsek;
Yakın bir zamanda görmüştüm. Aşağıda videosunu izleyeceğiniz
( daha önce görmüşsünüzdür muhtemelen) kardan adamı yapıyoruz.

Elimize küçük bir not defteri alıyoruz.
Sonra kardan adamımızı uygun bir poşete koyup, şehrin en cıvıl cıvıl çarşısına gidiyoruz. Dükkanları dışarıdan seyrediyoruz. Çok küçük, çok büyük ayrımı yapmadan dükkanlardan içeri giriyoruz. Gayet sakin, profesyonel bir şekilde dükkanımızın yetkili kişisini buluyoruz(Sakın herkesle konuşmaya kalkmayın, "ben yardımcı olayım" muhabbetlerine kanmayın, unutmayın yetkili kişi).Ona, "sizinle bir konuda görüşmek istiyorum, müsaitseniz 5 dakikanızı alabilir miyim?" diyoruz.
Büyük bir ihtimalle sizin bir satıcı olduğunuzu anlamış gibi buyrun ne istemiştiniz diye gergin gergin soracaklardır, hiç moralimizi ve duruşumuzu bozmuyoruz.
Poşetimizden kardan adamımızı çıkarıyoruz, fişe takıyoruz. Sonra "ben yılbaşı için dükkan vitrini dekoru tasarlıyorum. İsterseniz size bundan bir tane yapabilirim" diyoruz. Eğer o ana kadar ilgiyle bizi izlemiş ve ürünü beğendiyse cesaretle devam ediyoruz. "Küçük, orta boy ve büyük boy yapıyorum,
 k.b:20 , o.b:35 büyük.b: 50lira diyoruz. ( fiyatını kendiniz belirleyin, ben atıyorum işte...) İsterseniz üzerine takımınızın atkı ve beresini takabilirsiniz, dilerseniz eline süpürge yerine indirim pankartı tutturabilirsiniz. Çok güzel görünecek " diyoruz.

Veee karşı tarafın tutumuna bakıyoruz. Eğer hiç oralı olmadı ve ilgilenmiyorum dediyse lütfen siz de onunla vakit kaybetmeyin. Eğer yeterince ister ve gayret ederseniz bir çok kişiden sipariş alabilirsiniz. Siparişleri ve teslim istedikleri günleri küçük defterimize yazıyoruz.
Gün sonunda siparişlerimize göre belli bir sayıda( daha önce yaptığınızdan hesapla) bardak alıyoruz. Tahtakale malzemeleri satan yerlerde artık kablolu ışıklar çok uygun, onlardan toptan alıyoruz. Sakın fiyatları bilmeden alışveriş yapmayın. Araştırın.
Eveeet, oturuyoruz bir kaç gecemizi ayırarak bu siparişleri tamamlıyoruz.
Devamı olacak bir satış değil belki ama kolay yapılabilen bir proje olacağını düşünüyorum.
Hiç bir şeyi küçümsemeyelim.
10 sipariş alsak; masraflar hariç en az 200 lira kazanırız. Daha az alsak ona göre değişir. Ama parayla ölçülemeyen iki şey var ki onlar da kazanılmış tecrübe ve bir şeyler yapmış olmanın mutluluğu...
Ticaret güzeldir. Çekinmeyin, korkmayın, yapabiliyorsanız mutlaka yapın.
Umarım birilerine fikir olur...
Hoşçakalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?