Ayşe Hanım ne yapsın? 3



  Merhaba
Ayşe Hanım ne yapsın serisi devam ediyor.
Ayşe Hanımı tanıyorsunuz artık. Kendisi hamarat, becerikli bir ev hanımı. Dükkan sıkıntısına girmeden evinde bir şeyler yapabilmek, üretebilmek istiyor.Büyük bir apartmanda yaşıyor Ayşe Hanım. Girişken bir hanım kendileri. Çocukları okuyorlar ve masraflarını ödemek eşini oldukça zorluyor. Ayşe Hanım hep düşünüyor, dualar ediyor. Allah'tan evlerinde bereket var diye şükrediyor. Yoksa nerdee bu maaşla 2 çocuk okutmak...
Birgün evinde börek yaparken aklına şöyle bir fikir geliyor;
neden yufka hazırda satılıyorda, krep satılmıyor. Sonra düşünüyor acaba ben çevreme krep yapsam,satsam bunu nasıl yaparım diyor. Sonra tava başında ne kadar beklenildiğini falan düşününce vazgeçiyor. Çünkü çok uzun süren bir ocak başı macerası yaşaması gerekiyor. Bu fikrini not alıp geliştirmek üzere sonraya erteliyor.



Bir gün internette gezinirken bu video dikkatini çekiyor. Sonra "benim istediğim makinayı üretmişler" diyerek ekrana kilitleniyor.
Okuyor, bakıyor, sonra da firmayı arayıp makinayı nerede görebileceğini soruyor.
Ona adres veriyorlar ve Ayşe Hanım makinayı görmeye gidiyor.
Evet Ayşe Hanım makinayı almaya karar veriyor.
Zaten uzun süredir ne yapabilirim diye düşünmekten oldukça zaman kaybettiğini biliyor.
Veee makinayı alıyor. Bu arada krep karışımlarını,malzeme miktarlarını belirleyip bir hesap yapmaya çalışıyor. Elektrik masrafını ve paketlemede kullanacağı malzemeleri de dahil ediyor.
Bir krepi 35 kuruşa, 3'ü 1 lira olacak şekilde fiyat belirliyor.
Yani bir kişi 10 tane alsa 3,5 lira verecek. Malzemesi en çok 70 kuruş tutuyor. Diğer masraflar ve emeğini de ekleyince 1 lirayı buluyor. Demek ki 2,5 lira kâr oluyor.
Hesaplarını yapan Ayşe Hanım en ucuz matbaaya gidip evde kendisinin hazırladığı reklam metnini gösterip kendisine magnet yaptırıyor. Daha sonra 2 tane kreple birlikte magnetlerini çevresindeki komşularına dağıtıyor. Özel günler için hazır olduğunu da ayrıca belirtiyor.
Eveet, Ayşe Hanım evinde yapabileceği güzel bir işe başlamış oluyor. Ambalaj malzemesi satan yerlerden kreplerini koyabileceği köpük malzemeleri toptan alıyor.
Diğer malzemelerini de toptan alıyor. İşin avantajları çok, ama dezavantajları da var. Tabiki olacak diyip bunları sabırla aşmaya çalışıyor Ayşe Hanım. Özellikle altın günleri için çok sayıda toplu sipariş alıyor. Salonunun uygun köşesine bir paravan açıp, yemek masasının üstüne makinayı yerleştiriyor. Artık bir masası kalmıyor Ayşe Hanımın. Ama yeni ve kendisine ek gelir sağlayan oldukça kârlı bir işi oluyor.
Dikkat etmesi gereken şey sipariş saatlerini oturtmak oluyor.
Sabah 11'den önce ve akşam üzeri saat 16-18 arası sipariş almaya azâmi dikkat ediyor. Özel bir sipariş olmadıktan sonra bunun dışına çıkmıyor. Makinasının taksitlerini düzenli ödüyor. Gelir-gider defterini kullanıyor ve her şeyi muntazam kaydediyor.Buna da çok dikkat ediyor Ayşe Hanım. Mutlaka sadakasını veriyor. Günlük okuması gereken dualarını okuyor ve Allah'tan hep yardım bekliyor.
Ayşe Hanım hep şükrediyor. Sıkıntılı günler geçirebileceğini bilse de o azimle devam ediyor.
Günlük sattığı krepleri 100'ü geçiyor. Etrafındakiler de alışıyorlar bu kolay ve lezzetli kreplere. Pazar kahvaltıları, özel gün siparişleri derken Ayşe Hanım oldukça iyi para kazanmaya ve eşini rahatlatacak hale gelmeyi başarıyor.
...............................................
Ayşe Hanım ne yapsın devam edecek...
Hoşçakalın.


Not: videodaki firmayla hiç bir alakam yoktur. Bu sadece bir fikir...umarım birilerine iş olur...



Yorumlar

  1. Selamun aleyküm ayşe hanım :)maşallah rabbim nazarlardan korusun inşallah :)türkiyemin güzel becerikli zeki insanı istedikten sonra her işin altndan kalkar.helal dairesinde namusuyla alın teriyle kazanılan para ne kıymetli nasıl bereketlidir :)rabbim güç kuvvet sağlık versin sizi ailenize bağışlasın inşallah :)sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. evime hoşgeldiniz aysemm
    çok teşekür ederim güzel söz ve dualarınız için.
    ''ayşe hanım ne yapsın'' bir kurgu ama ayşe hanım hepimizden bir şeyler taşıyor değil mi?
    onun adına da teşekür ederim.
    her zaman beklerim.
    ben de size uğrayacağım inşalah.

    YanıtlaSil
  3. hoşbulduk inşallah :)beklerim herzaman bn teşekkür ederim yazınız için bnde b kaç fikir uyandrdı vesile olucak inşallah güzel işlere :)allah razı olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Yasadiginiz sureci cok iyi ifade etmissiniz.merak icinde okudum.masaallah..

    YanıtlaSil
  5. Rica ederim.
    Eğer zerre kadar bir faydası olacaksa ne mutlu bana.
    Güzel dualarınız için minnettarım.
    Amiiiin, sizdende inşallah.

    YanıtlaSil
  6. Ayşe Hanım çok şükür kasım -aralık yayınlarınızı okuyup buraya kadar geldim ve sizin adınıza çok mutlu oldum.Gerçekten bizden örneklerle dolu yayınlarınız.Ben de evlendiğim ilk yıl boş hamilelik sürecimde boş durmayayım bir şeyler öğreneyim diye dikiş kursuna gittim.Bana şimdi faydası,dikiş makinalarına bir öcüymüş gibi bakmıyorum ve en azından düz dikiş ve basit çocuk elbisesi vs dikebiliyorum.Şuanda da ahşap boyuyorum yazın iki aylık bir kurs aldım.İşin garip kısmı elhamdülillah benim şuan gelirim var,Türkçe öğretmeniyim,memurum ama şu içimdeki girişimcilik ruhu beni durdurmuyor.Hayalim bir butik mağaza açmak.İçinde bir evde kullanılabilecek her türlü ürünün olduğu ( yalnız hepsi kendi tasarımlarımın olsun istiyorum) bir butik olsun.Bunun ilk adımını butikrabia adında bloğumu taze açarak başladım.Ama gerçekleşir mi gerçekleşmez mi hiç bilmiyorum.Yolum doğru mu eğri mi onun da bilmiyorum.Tavsiyelerinizi beklerim.

    YanıtlaSil
  7. Değerli butikrabia,

    sizin üstteki yorumunuza karşılık yorumla cevap veremem:) Bir türkçe öğretmeni olduğunuzu okuduktan sonra açıkcası ödüm patladı. Benim edebiyatım iyiydi eskiden hocam...bu çocuklar beni bozdu:)
    değerli butikrabia size o kadar çok teşekkür ederim ki,
    bunun tarifini şu anda yapamıyorum.
    en kısa zamanda şahsınızın yorumuna (acizane) karşılık mahiyetinde bir yazı yazacağım inş.
    o zaman tekrar yazışırız.
    enn derin saygı ve muhabbetlerimle.
    İsmim sevde tuba
    Ayşe Hanım benim kahramanım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?