Ayşe Hanım Ne Yapsın? 6

 
 Aylardan Nisan, mevsimlerden bahardı.
Ayşe Hanım için bu günler oldukça sıkıntılı geçiyordu.
Çocukları büyüyor ve her geçen gün farklı isteklerle yanına geliyorlardı...
Onların her dediklerini hemen yapan bir anne değildi, hiç öyle olmadı ama...makul isteklerini yaparken bile zorlandığı şeyler çıkıyordu.
Çocukları bir şey istediğinde ilk sözü ; "şimdi bu ihtiyaç mı?" oluyordu...
Eğer ihtiyaçları olduğuna ikna ederlerse o zaman onu yapmaya çalışıyordu.
Günler böyle bir bir geçip giderken Ayşe Hanım hep düşünüyordu;
"Ben evime katkı sağlamak için ne yapabilirim???"

Bu soru, bir günde defalarca aklına geliyor ama bir türlü ne yapacağına karar veremiyordu...
Daha önce ek iş gibi denediği işler olmuştu.
Ama onlardan eline geçen şöyle hatırı sayılır bir para neredeyse hiç olmamıştı.
Düşüncesi bu defa gerçekten kendi işini yapmaktı...
Bu onun hayaliydi. Belki de bu konular üzerinde bu kadar düşünmesi bu yüzdendi...
Bir gün bilgisayar başındayken, her zaman incelediği, yararlandığı bir internet sitesinde ilginç bir resim gördü...
Bu resim onun çok dikkatini çekti.
Çünkü bu konu hakkında okuduğu şeyler olsa da gördüğü bir şey yoktu...
"Ahhhh dedi, ne büyük eksiklik!"
Sonra kızdı kendine...
Bunca yıldır bu kadar önemli bir konuyu nasılda böylesine atladım...
.....
Akşam boyunca yemek yaparken, yemek yerken, bulaşık yıkarken, çay içerken hep bunu düşündü.
Sonra bir an aklına bir fikir geldi.
Hemen koşarak bilgisayarı açtı.
Çocuklarını uyutmuştu.
Eşi ise çekyatta olduğu yerde öylece uyuyakalmıştı.
Bilgisayarının başına gömüldü.
Önce sabah gördüğü resmi bir daha inceledi.
Sonra da çocuklarının defterlerinden bir kağıt yaprak kopararak oraya kendince bir plan dahilinde yapacaklarını yazmaya başladı...
..........

İş ismi: Tırnak kesme mendili
İş planı:
* Kumaşa baskı yapan firmalarla görüşerek, kaliteli ve uygun polyester kumaşa baskı hakkında maliyet hesabı çıkartmak. 
* Bir internet sitesi üzerinden satış yapmak ile ilgili bilgi almak...
* Bulunduğum şehirde bunu satabilecek mağazaları biliyorum...onlarla görüşmek.
*Ürün maliyetini ve satış fiyatını belirlemek...
*Bu ürünü herkesin alabileceği şekilde '5 liraya' satmak için pazarlama planını yapmak.
*Nasıl paketleyebilirim? Poşet vs. çeşitlerini araştırmak.
*
*
*
.......
Bu şekilde aklına gelen bu ve bunun gibi diğer şeyleri yazdı Ayşe Hanım...
Ne yapacağına karar vermişti.
Bu konuda şimdiye kadar düşünülmemiş büyük bir boşluk vardı.
Severek yapabileceği bir işi olacaktı...
Biliyordu, bütün işlerde düzeni kurmak ilk başta kolay değildi.
Ama Ayşe Hanım bunun üstesinden gelmek için var gücüyle çalışacaktı...
........................
 

Yorumlar

  1. O zaman Allah ayse hanimin yolunu acsin basiretini acsin islerini kolaylastirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Amiiin, Allah bütün emek sahiplerinin işlerini hayırlı ve bereketli eylesin...
      Sevgilerimle♥♡♥

      Sil
  2. AYŞE HANIM ÇOK GÜZEL BİR SÜNNETE PARMAK BASMIŞ
    SENİN YAZINI OKUYUNCA BİR ŞEY AKLIMA TAKILDI
    BENİM OKUDUĞUM HADİSİ ŞERİFTE SIRA BAŞKA
    YADI SENİN YAZDIĞINDA BAŞKA
    HEMEN KÜTÜBÜ SİTTEYE BAKTIM ONDA DA FARKLI
    SONRA BİLİRKİŞİYE SORDUĞUM ZAMAN BU KINUDA BİR KAÇ HADİSİ ŞERİF OLDUĞUNU ÖNEMLİ OLAN TIRNAKLARI SIRA İLE KESMEMEK OLDUĞUNU SÖYLEDİ
    AYRICA YİNE BİR HADİSİ ŞERİFDE

    Hadis-i şerifte, Cuma günü tırnak kesmek şifaya sebeptir buyuruldu (EŞeyh)
    ALLAHA EMANET OL CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Seyyah Ablacığım, uzun ve candan yorumun için çok teşekkür ederim.
      Konu ile ilgili ben de kaynaklara tekrar bakacağım inşallah.
      Bu gün fırsat bulamadım:(...
      Yanlış bir yönlendirme yapmaktan çok korkarım...
      Senin söylediğin herşey başım-gözüm üstüne.
      Sevgilerimle canım ablam♥♡♥

      Sil
  3. Înşaallah Ayşe hanım hayallerini gerçekleştirir.maşallah kafası çok çalışıyor.ilk önce hayal edeceksin, çalışacaksın.sonra mükafatını Allahtan bekleyeceksin.hadi bakalım Ayşe hanımda ben bu gücü görüyorum.Allah yardımcısı olsun.yolu açık olsun.sevgilerimle canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatmacığım,
      Hayali girişimci karakterim Ayşe Hanım adına ben teşekkür ederim:)))
      Ama İnşAllah gerçek Ayşe Hanımlar çoğalır...
      Bunu çok isterim...
      Sevgiler benden canım♥♡♥

      Sil
  4. Ayşe hanım, Rahman'in rızası için bir şey istese, insaAllah Mevlam yardim edecektir...
    Ayrica, Efendimiz (sav)'in tırnak kesme adabini bir kez daha hatırladığın için de Rabbim razi olsun güzel Sevdem'den ♥♡♡♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Canım Gizemciğim,
      Elbette Allah çalışanın emeğinin karşılığını zâyi etmez...
      Yardım İnşAllah gelir...
      Estağfirullah canım benim...ben sadece âcizâne yazıyorum...
      Senden de Allah razı olsun.
      Asıl güzel olan sensin canım benim★☆★
      Sevgilerimle♥♡♥

      Sil
  5. sayenizde Peygamber Efendimizn tırnak kesme adabını öğrenmiş oldum, Allah razı olsun... Selamlar.. Rabbim yaptıklarınızı karşılıksız bırakmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Süba Arslan,
      Çok teşekkür ederim...
      Estağfurullah, benim ki sadece âcizâne bir yazı.
      Bunlar birer vesiledir.
      Sizlerden de Allah razı olsun.
      Selam ve dua ile...

      Sil
  6. Bu konu(Tırnak kesme) ile ilgili hiç bir bilgim yoktu.Bilgilendirdiğiniz için Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rana Sultan,
      Rica ederim...
      Hepimizin bilmediği o kadar çok şey var ki...birbirimizden öğreniyoruz işte...
      Estağfurullah...
      Bir vesile sadece...
      Sevgilerimle♥♡♥

      Sil
  7. heeey ne güzel.
    anneme sölücem dilsin bana.
    bu tırnak kesme olayı benim için hep problemdir.
    ne yapacağımı hiç bilemem.
    heyoooo.
    savool.
    :)

    YanıtlaSil
  8. AYŞE HANIM ÇOK GÜZEL DÜŞÜNMÜŞ SATIŞA SUNULUNCA SİPARİŞ LİSTESİNE BENİDE YAZIVERSİN
    ÜÇ EVLADIMA ALAYIM EVLERİNDE BULUNSUN ÇOCUKLARININ TIRNAK TEMİZLİĞİNDE ÖĞRETİCİ OLUR
    BİLGİLİ VE DÜŞÜNCELİ AYŞE HANIMIN YOLU AÇIK OLSUN...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  9. Kalemine (artık klavyene demeliyiz sanırım :))sağlık canım..sünnet olan her şeyi gündeme getirmekte her zaman fayda var elbetteki..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Allah yolunu açık etsin güzel düşünmüşsün aklıma gelmedi değil benimde ama senin gibi projeye dökecek olanak bende ne gezer :D
    bu arada çok beğendim blogunu...
    bundan sonra takipteyim inşaAllah

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?