Tüllü Kız Çocuk Eteği

Merhaba,
Kızlarımıza çok uygun bir bütçe ile böyle tüllü bir etek dikebiliriz.
Yapmamız gereken kızınız için uygun etek boyunda (yarım metre bile bazen yetiyor da artıyor) rahat ve terletmeyen, biraz serte yakın bir kumaşı şekilde gördüğünüz gibi kesmek.



 Bu konuda ben bir şey söylemeden sizi Sevgili Esma'ya yönlendiriyorum; lastikli etek nasıl dikilir?
O çok ayrıntılı ve güzel anlatmış, hiç anlamayan bile kolaylıkla yapabilir:)


Burası eteğimizin tersi...Yani anlayacağınız çok basit:)
Eğer elinizde bir kalıp yoksa kızınızın herhangi bir giysisinin etek kısmını veya eteğini büyük bir kağıt parçası veya bir gazeteye güzelce yerleştirerek kalıp çıkarabilirsiniz.
Benim gibi evde gazete bile yoksa :) o zaman ne bulursanız onu kullanın!
Burada önemli ve atlanmaması gereken nokta şu ki; lastiği sanki dikilmemiş gibi yani esnemiş haliyle hayal edin ve ona göre kesin.
Çünkü bu haliyle keserseniz eteğinizi ancak kızınızın oyuncak bebeği giyer:)
Eeee şimdi ne gerek var değil mi böyle bir hataya:)


Burada tülü görüyorsunuz, 2 paralık tül olur kendileri:)


Şimdi işlem aşamaları nedir oraya gelelim:
Önce kumaşınızı ve tülünüzü ayarlayın.
Kumaş için kalıp işlemi ve kesimi gerçekleştirin.
Biraz daha dikişten anlayanlar kesimi iki katlı kumaşla yaparlarsa ve kat yerine tam dikiş yerini denk getirirlerse o zaman eteğin sadece bir yanında dikiş olur ki bu süper bir şeydir:)


Ama olmazsa olmaz değil...acemiler uğraşacak kardeşim, olmaz öyle hemen pratiklik:)
Yapa yapa değil mi yani...yapa yapa...
Simli tül kullanırsanız gece böyle parlıyor.
Tülü lastikle veya iple büzdüreceksiniz.
Tülün uzunluğu konusunda bir şey söyleyemem...
Kendiniz uzun parçalar halinde (metre metre bile olabilir) büzdürün, sonra olmadı ara dikişle birleştirirsiniz...
Çok abartmaya gerek yok, tül sert olduğundan hafif bir büzgü bile kendisini gösteriyor.


Daha sonra istediğiniz aralıklarla eteğinizin üzerine dikeceksiniz .
En son yan dikiş ve ardından lastik geçirip eteği bitireceksiniz.
Eğer altta kullandığınız kumaş atmıyorsa etek ucuna dikişe gerek bile yok!
Tabi şöyle derli toplu bir terzi olayım diyenler burayı okumasın veya hata edip okuduysa unutsun, onlar etek ucunu dikecekler, ona göre!
İnanın bu eteği yüzlerce farklı renk ve tasvirle detaylandırabilirsiniz.
Altta kullanacağınız kumaşa göre tül seçiminden tutun, tüllerin aralığı bile çok hoş ayrıntılar olur.
Hani yaz geliyor ya...
Düğünler vs...
Ve de bu hafta pazarda sorduğum en uygun ve 'eh işte' kız eteği 25 liracık ya...dedim belki 5 liraya bunu yapmak isteyen çıkar:)
Tabii benim kızlarımın böyle bir eteği giymek için düğüne falan ihtiyacı yok.
Hani bir söz vardı...neydi: ' deliye her gün bayram:)'...
O misal yani...öyle demek istemedim de...anladınız siz:)
Hoşçakalın...

Yorumlar

  1. benbir cim merhaba bu ara bu etekler cok moda hazirlarindan bile guzel olmus desem abartmis olmam heralde cokta guzel yazip anlatmissiniz gule gule giysin kiziniz 23nisan eglencesi icin beyaz uzerine maviden sevdigi bir figuru keceden yaparsaniz cok guzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviiciğim:)
      Çok teşekkür ederim.
      Sorma, bizim 23 Nisan elbisemiz hazır bile:)
      Hanımefendi folklor yapacak da...eski terzi kızı olarak kiralık kostüm giyinecek:)
      Eeeee düşme kalkma dünyası:)
      Ne diyelim.
      İçten yorumun için çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle:)

      Sil
  2. yerim ben bu eteği çok tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Melike,
      Çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle:)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.Bu tütülerden herkes yapmaya başladı. Bende yeğenlerime yapayım bari. Yapım aşamalarıda var. dah ne isteyeyim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Ederim Sevgili Miray,
      Yiğenlerin seni yılın teyzesi-halası seçerler emin ol:)
      Yapım aşamaları pek de yok gibi...ama inanıyorum ki sen başarırsın.
      Sevgilerimle:)

      Sil
  4. çoook güzel olmuş canım. ne güzelde anlatmışsın daha ne.küçük kızları olanlar makine başına.ellerine sağlık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatmacığım,
      senin yaptıklarını görünce ben yanında çırak olamam ama...
      işte, teveccühün canım:)
      Güzel bakan güzel görür yani...
      Seni çok seviyorum canım.
      Allah razı olsun içtenliğin için:)
      Allah her işini rast getirsin.
      Selam ve dua ile...

      Sil
  5. Çok güzel yapmışsiniz.ellerinize sağlık.bende bunlardan dikmek istiyorum.makinem yok.elde zor olur herhalde.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Feyza...
      Teşekkür ederim.
      Elde dikmek vakit alır ve zor olabilir...
      Tabii vaktin varsa ve ''zorluk benim aşmam için var'' diyorsan...kim tutar seni.
      Sevgilerimle:)

      Sil
  6. ayyy canım ablam.harikasın yaa.Bu post benim çok işime yarayacak.Kızlarıma hemen çeşit çeşit diktiricem.burada kumaşlar o kadar ucuz ki.türkiye de 20 liraya maal ettiğin giyecek burada 5-10 lira arası oluyor.Ah keşke ben bilsem elimden kimse alamaz da bilmiyorum işte.ama türkiyeye dönünce öğrenmek istiyorum inş.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. (¯`v´¯)
    `·.¸.·´
    ¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
    (¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯`♥♥♥
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Bir gün bende böyle güzel dikiş yapabilecek miyim acaba :(

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bloğunuz ve yaptıklarınız çok güzel bende dikişe yeni başladım ve hemen sizi takibe aldım. Bende beklerim sevgilerle..
    http://hayatimyolculuk.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  11. Ben bu etegin pembesini almak istiyorum mumkunmu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?