Dikişe yeni başlayanlar için egzersizler 2


Merhaba,
Dikiş dikmek gerçekten çok zevkli bir uğraş olsa da, zaman zaman sabrı zorladığı muhakkak...
Bugün zaman içerisinde edindiğim bir kaç tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum;
Eğer dikmeye karar verdiğiniz parçaya başlamadan önce, dikiminden emin olmadığınız kısımlar varsa, fermuar, yaka, manşet, yırtmaç vb. o zaman size bunların minyatürlerini dikmenizi öneririm.
Nasıl yani? dediğinizi duyar gibiyim...
Şöyle tarif edeyim,

Patiska (beyaz ucuz bez) kumaşı her neyi gözünüzde büyütüyorsanız, kesin, biçin, dikin.
Ama bunun birebir aynı büyüklükte olması gerekmiyor.
Küçük bir yırtmaç dikin mesela...


Küçük bir cep dikin.


Küçük bir manşet dikin.


Acemiliği üzerinizden atıncaya kadar bu kumaş sizin emrinize âmâde olsun.
Keserken korkmayın, dikerken korkmayın.
Yanlış yaparsanız korkmayın.
Asıl kumaşta çalışmaya başlamak için cesaretinizi arttıracağı gibi sizi adım adım ustalaştıracaktır.

Hoşçakalın.

Yorumlar

  1. Ben de istiyorum ama simdi olmaz olmaz olmaz diyorum hep kendime..yarisi bahane yarisi gercek..simdi olmaz :(
    Bilgilerin cok guzel Sevdem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sevgim, beğendiğine çok mutlu oldum, sağolasın.
      Seni bu kadar yoğunluğunun arasında dikiş dikerken düşünemiyorum.
      Herşeyin hayırlı bir zamanı var, senin içinde en hayırlı zamanda seni yormayacak, sıkıntıya sokmayacak, tam tersine zevk alacağın şekilde dikmeni isterim...
      Muhabbetle...

      Sil
  2. Allah razi ve memnun ola insaAllah yavrum
    hic göze alamiyorum ben dikisi
    korkagim korkak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablacığım,
      Senin durumunu anlıyorum, ama zaten herkes herşeyi yapacak diye bir şey yokki...ben de senin pastalara bakınca ne kadar korkak olduğumu ve daha neler neler düşünüyorum bir bilsen:)
      Sen bana gönder ben dikerim ne dikilecekse:)
      Muhabbetlerimle canım ablam...

      Sil
  3. Dikiş sevenler için çok güzel bir uğraş ve çevremde gördüğüm kadarıyla insanın kanına girdimi bırakılmıyorda..Ama ben bir türlü ısınamadım..Makinamda var ama sadece ufak tefek sökük dikiyorum sadece o kadar..Belki ilerde devamı gelir..Bilgiler için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim
      Sizi çok iyi anlıyorum.
      Ben de yıllarca dikiş dikmiş biriyim.
      Zaman gelir soğur, zaman geliyor coşuyorsunuz:)
      Sizin yaptıklarınız da çok güzel...
      Sevgilerimle, ben teşekkür ederim...

      Sil
  4. yaa ben de çok dikiş öğrenmek istiyorum. Annem başından savıp , "Git kursuna öğren!" dedi. Önümüzdeki sezon yapmak istiyorum ben de :) Ellerine sağlık. Muazzam bir şey dikebilmek. Darısı başıma ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Büşracığım da...ben seni niye hiç dikiş dikerken hayal meyal de olsa böyle hayalimde canlandıramıyorum:?)
      Kesinlikle kursa gitmen lazım...
      Önümüzdeki sezonun bütün blog konuları kurstan çıkar, emin ol...çok eğlencelidir dikiş kursu, bunu da bilesin.
      Yazını okudum, ilk sırayı vermişsin yine:)
      Yorum yapamiyiciğim:)
      Şaka, yine beni aşan şeyler yazmışsın, o şahsiyet(siz)i de sevmem:(
      Seni seviyorum ama, unutma:)

      Sil
  5. bu tavsiyenizi dikkate alıcam çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Ah ahh :) dikişe ilk başladığım günler aklıma geldi :)
    12-13 yaşlarındaydım ilk makineye oturduğumda
    KAyınvalidemlere( ozaman kayınvalidem değildi tabi )
    terzilerdi tamir için babamın pantolonlarını götürmüştüm
    kayınpedere makine ile ilgili bişiler sormuştum
    oda gel otur bakalım diyip göstermişti makinede
    ogün bugündür makine diye diyee ölüyodum :)
    nihayet çok şükürki 1 ayı geçti kavuştum makinelerime..
    Artık ne var ne yok elimde dikiyorum:)

    bu bilgilerde gerçekten çok yerinde olmuş..
    Bende bişi ilave ediyim :)
    bol bol düz dikiş dikmeli
    Düz dikişi saptırmadan milim kaydırmadan dikebiliyosanda olmuşsundur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel günlerde kullan inşallah cicileydi:)
      demek senin dikiş aşkı çocukluktan başlamış,
      teşekkür ederim...
      egzersizlerin birinci kısmında değinmiştim düz dikişe, ama hatırlatman iyi oldu canım, sağol.
      bu arada seni hala izleyemiyorum, bir daha aynı şekilde dönmek istemedim, ama bana daha önce söylediğin şeyleri tastamam yaptım, olmadı:(

      Sil
  7. gerçekten katılıyorum bende bu yazdıklarınıza. eğer egzersiz yapmadan direkt başlarsan hem istediğin gibi olmuyor hem hevesin kaçıyor.

    YanıtlaSil
  8. Bu egzersiz niyetine dikişler hakkaten yararlı oluyor.Hem koca kumaş ziyan olmuyor.
    Bende kızıma ıvır zıvır dikiyorum öğrenmek için.Oyuncaklarına yastık,yorgan,elbise .onun işine yarıyor böylece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet küçük şeylerle başlamak her zaman daha mantıklı ve eğlenceli:)
      Sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?