Yeni yılın ilk planları



 Merhaba,
Yeni bir yıl başladı, önümüzde 360'lı rakamlarla ifade edilen sayılar var.
Günlerin saat, haftaların gün, ayların hafta gibi geçtiği şu günlerde plansız olmak zamanımı daha da kısaltacak bunu biliyorum...



Yıl bitiminde keşke demek, şunu da yapsaydım demek yerine kişisel bir plan yapabilirsem bu pişmanlıkları biraz da olsa azaltabilirim diye düşünüyorum.
Yoksa bir bakarım ay bitivermiş, bir bakarım yaz gelmiş, bir de bakarım ki kışın ortası...
Plansızlık insanın ömrünü yiyip bitiriyor:(
 Planlarımı yapmam lazım.
Anlayacağınız; İlk planım, plan yapmak:)
Bugün plan yapma günüm;
peki neleri hedefliyorum kısaca bahsetmem gerekirse:
 Planımın bir kısmını daha sonra sizlerle de paylaşacağım inşallah, ama.....
Bu planı yaparken,

-çocuklarımla ilgili önceliklerimi ilk sıraya yerleştirmeyi,
 



 -temizlik ve ev işleri ile ilgili konularda abartmadan,


-gerçekçi davranmayı,

 - bu arada daha düzenli olmanın bir yolunu bulmayı,




 -unutkanlıklarım için çareler düşünmeyi,



-asıl vazifelerim ile ilgili çok ciddi atılımlar yapmayı,



-çocuklarımı buna dahil etmeyi,
 


 -kimseden gereksiz beklentiler içine girmemeyi,



 -kendi yağım ile kavrulabilmeyi,



 
-daha çok okuyabileyim diye kendimi kandırmamayı,



 -neyin, nasıl göründüğünden çok, ne olduğuyla ilgilenmeyi,



-zamanımı planlarken her anın değerli olduğunu unutmamayı,


-bana ve aileme huzur katacağını düşündüğüm şeyleri planımda çokça bulundurmayı,



-bu planı yaparken her zamankinden daha umutlu olmayı,



-karmaşaları hayatımdan çıkarmaya gayret etmeyi,





-çevremdeki insanları daha anlayışlı karşılamayı,



 -ya hep ya hiç mantığını bırakmayı,


-ailevi ilişkilerde gereksiz örneklerden şiddetle kaçınmayı,



 -hayatın aslında güzel olduğunu, nimet olduğunu unutmamayı,



 - bu yıl olmasını istediklerim için daha çok çalışmayı, 



-geçmiş hatalarımdan çıkardığım dersleri bu planda göz önünde bulundurmayı,



-kendimi toparlamayı, iç dünyamın zenginliği için daha çok vakit ayırmayı,



-sonuç olarak önce kul, sonra eş ve evlat, sonra anne, sonra bir insan, dost, arkadaş, yaren olarak kendime kalite katmak istediğim bir çok şeyi bu plana yerleştirmeyi planlıyorum:)
Hoşçakalın...

Yorumlar

  1. Canım çok güzel planlar yapmışsın(anlatımın ve fotoğrafların uyumu ayrı bir güzel:) inş.herşey istediğin gibi,gönlünce olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım inşallah,
      hepimizi Rabbim kendisine layık eylesin,
      çok teşekkür ederim, sağolasın...

      Sil
  2. Ama süper olmuş, kahkaha attım yahu..özellikle cenazeyi yıkamayı unutan karikatüre:):):) birde şu horoz ötüyo ya :):) hay Allah çok güldüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim değerli ARSELİ-CE GÜNLER,
      ben de zevkle yükledim inanın...sizin yüzünüzü güldürebildiysem ne mutlu bana:)

      Sil
  3. planlarım ok güzel. karikatürler de iyi geldi :=) umarım tüm isteklerin seninle olur :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Kerimeciğim,
      senin de inşallah...
      sevgiler benden sana:)

      Sil
  4. Hepsi için sırayla "bende bende bende" diyorum .
    Ne güzel anlatmışsınız, tebrikler ...
    İstediğiniz hedeflere ulaşmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli şems pare,
      teşekkür ederim.
      Allah bizleri hayatımızı boşa geçirmeyenlerden eylesin...gerçekten bunu o kadar çok istiyorum ki...
      hep beraber inşallah...:)

      Sil
  5. bu planlarınn hepsını bende planladım :)
    çok çok güzel bir anlatım olmuşş:)
    okurken çok buyuk zevk aldım ve gulumsedım sureklı:)
    ozellıkle tv basındakı aile karıkaturunu ve kuran a uzanan cocuk karıkaturunu çok begendım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili hayal iğnesi,
      güzel olan senin sözlerin, teşekkür ederim...
      dua edelim bu planları pratikte de yapabilelim inşallah...
      bazen böyle şeyler az sözle daha çok şey anlatabiliyor öyle değil mi?:)
      sevgilerimle.

      Sil
  6. Bende çok beğendim.Nerden buldun bu resimleri :)) Plan yapmak güzelde uygulama noktasında sıkıntı oluyo bende :)) Biraz daha dikkat etmeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, Salihacığım,
      plan yapmakla ve uygulamakla ilgili hepimizin sıkıntıları var, ama inşallah acizane bir yazı yazacağım bu konuyla ilgili, belki bir nebze olsun faydası olur.
      Canım beğenmene çok sevindim...teşekkür ederim, içimden geçenleri yazıyorum işte.
      resimler benim bilgisayarın derinliklerinden zaman içinde toplanmış olan parçalar:)
      benbir toplayıcıyım:)
      hoşuma giden bana bir mesaj veren neredeyse hiçbirşeyi boş geçmem.
      işte o yüzden bilgisayarım arşiv gibidir, karışıklıkta da rekor kırıyor bu arada:) düzenliycem, plan yaptım:)

      Sil
  7. Bu ne hoş bir ifade şekli:)) Planlarınızda gerçekten her insanın hayatında uygulaması gereken türden.İnşallah Rabbim gönlüne göre versin:))sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?