Şûle


Adı Şuleydi.
Lisede aynı sınıftaydık.
Başarılı bir arkadaştı.
Ama beni en çok ilgilendiren yönü; çok güzel yazmasıydı...el yazısından bahsetmiyorum...
Hakikaten güzel yazardı.
Bazen teneffüslerde yanına oturur, yazdıklarını okumak isterdim.
İlginç denilecek seviyede sırlı bir kızdı Şule... Yanına oturur oturmaz defterini kaldırır, sıranın altına koyar, "bakabilir miyim?" cümlelerini daha tamamlayamadan "Hayır" derdi...

Okutmazdı öyle her yazdığını.
Sayfaları, çevirmekten yıpranmış olan kareli büyük boy o defterde neler yazdığını hep merak ederdim...
Ama şimdiden söyleyeyim; hiç okuyamadım.
Sağ olsun, Şule yazdıklarını bir kişi hariç, kimseyle paylaşmadı.
Yazdığı kompozisyonlarını sadece edebiyat derslerinde hayran hayran dinleyebilirdik...o kadar.
Okulda çok sevilen bir edebiyat hocası vardı.
Şule teneffüslerde soluğu bu hocanın yanında alırdı.
Defterini ona göstererek uzun uzun, gizli-saklı konuşur ve mutlu bir şekilde yanından ayrılırdı.
O zamanlar Şuleye o kadar kilitlenmiştim ki...hiç belli etmeden onu göz hapsine almıştım.
Ya da ben öyle zannediyordum:)
...
Güzel yazabilmek...
Nasıl bir yetenekti?
Ben de yazardım, ama Şule çok güzel yazardı.
Nasıl?
Neden?
Acaba hoca ona ne öğretiyor?
Bana da böyle anlatan biri olsa keşke...gibi düşünceler beynimi kemirirdi.
Çoğu zaman yazabilmek için Süleymaniye'ye giderdim.
Orada geniş pencerelerin önündeki soğuk mermerlere defterimi koyar ve içimden ne gelirse yazardım.
Sonra arka bahçeye, yani Süleymaniye'nin boğaza bakan tarafına geçer,
yazdıklarımı okurdum.
Ah Şule gibi yazabilseydim...
Ama olmuyordu...
O bahçede Şule yüzünden beğenmeyip, yırtıp attıklarım, Şule'nin yıpranmış defterinde yazdıklarından daha fazlaydı...
Benim, bana yol gösterecek, özel ilgilenecek bir hocam yoktu.
Biliyorum Şule için de tek sebep aslında Hoca değildi...
Yeteneği olmasa hoca zaten onunla bu kadar ilgilenmezdi...
.....
Şule yaşıyorsa...
Her şey yolundaysa, iyi bir yazar olmalı...
Sabah sabah aklıma geldi Şule...
Nereden geldiyse...
Ah Şule.
Ne olurdu şu defteri bir kerecik okutsaydın...

Yorumlar

  1. ay ben de merak ettim şimdi..:)) Allah iyiliğini versin Benbirim ya..:)
    ne yazıyordu o kadar sır gibi gizli saklı..??
    Şaka bir yana yazmak gerçekten bir yetenektir..doğuştan gelir bence de ...Geliştirilmezse de körelir gider..:(
    Şule isimli yazarları aramalı şimdi..;)

    YanıtlaSil
  2. Canım tatlım benim,
    Çok haklısın, bu gerçek bir yetenek.
    Teşekkür ederim güzel hislerini paylaştığın için. Sağolasın.
    Muhabbetle♥♡♡

    YanıtlaSil
  3. o Şule benim işte.Çok uzaklarda aramana gerek yok.Şaka bir yana sanki beni anlatmışsın.Ben de çok güzel yazardım.Yazılarımı edebiyat öğretmenim hep sınıfa örnek olarak gösterirdi ve kompozisyonlarda en yüksek puanı ben alırdım ve muhakkak yazdıklarımı her defasında sınıfta okurdum.Tek bir farkla ben kimseden bişey saklamazdım.O yönüyle ayrılıyorum arkadaşından tabii.
    Ama yazını zevkle okudum.Çok güzel yazıyorsun sen de ablacım.Güzel yazmak da bir sanattır ve sen bunu başarıyorsun.Nice paylaşımlarda bulunmak dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şûlem benim♥
      Senin yaptıklarına benim hayranlığım çoktur. Maşallah derim her zaman sayfana bakınca.
      Gönlü cömert olmayan biri yaptıklarını böyle paylaşamaz...
      Gönlü güzel Şuleciğim, Estağfurullah, ben sadece yüreğime gelenleri siz sevdiklerimle acizane paylaşıyorum. Edebi hiç bir kıymeti yoktur, olamaz.
      Ama manevî değeri çoktur...
      Çünkü siz benim için, belki hiç kimseyle konuşmadığım konuları, duyguları paylaştığım çok kıymetli yârenlerimsiniz...
      işte öyle......Sevgiler benden♥♡♥

      Sil
  4. bence şule de sizin yazdıklarınızı merak etmeliydi. eminim sizde gizleseydiniz onun da aklında kalacaktı o güzel yazılarınızda. dilerim bu yazınızı ve her yazınızı okur. sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Canım benim. Şule biraz bencil gibi geldi bana.sınıfımda bile var öyle biri. Paylaşmadan hiçbir zarar gelmez.güzellikler paylaştıkça çoğalır. Sen boşver şuleyi , kafana takma.bizi senin yazdıklarını seviyoruz ilgileniyoruz:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. ben de merak ettim ya acaba sahiden de şimdi ne yapıyor yaa. ne hoş bir anı bu ama. ben de bugün hatırlama üzerinde yazmıştım. bu da hoş bir tesafüf olmuş ama. :) soyadını biliyorsanız bulabilirsiniz ama o şuleyi ki. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?