Aile tarifi özel un helvası



 Merhaba,
Bugün sizlerle paylaşacağım bilgi gizlilik içeriyor:)
 Henüz ailemden bir blogum olduğunu bilen yok...Eğer annem bilse ve aşağıda vereceğim tarifi böyle aleni paylaştığımı görse eminim beni mahveder:)

 Amaaaa ben sevdiklerimle her şeyi paylaşırım.
 Annem enteresan bir hanımdır vesselam:) Kendisine çaktırmıyoruz, olur mu?
Canım annemin kendisinden öğrendiğim, normalde "göz kararı" yapılan, ama size anlatılmak için güç bela ölçülendirilen bir tarif vereceğim bugün size...
 Çok iddialıyım bu tarifte:)
Bu defa usulünce ölçtüm, biçtim.
Haaa yanlış anlaşılmasın, hâlâ bir yemek blogu açmayı düşünmüyorum:)
En son çin işkencesinden sonra, 1-2 yıl erteledim...rahat olun.
Ama arada sırada böyle paylaşımlarda bulunabilirim...şimdiden uyarayım:)




Gelelim bu eşsiz lezzete.
Helva çok basit gibi görünen bir tarif olmakla beraber, biraz vakit alan ve biraz da usul isteyen bir yiyecektir.
Malzemeleri vermeden önce dip not yazayım;
Herkesin damak tadı farklıdır.
Siz şekeri, yağı biraz değişikliğe uğratabilirsiniz.
Verdiğim ölçü genel bir ölçü.

UN HELVASI TARİFİ
2 su bardağı un
2 su bardağı pudra şekeri
250 gr. pastörize tuzsuz tereyağı
2-3 kaşık sıvı yağ(çiçek-zeytin)
bir bardak kadar ceviz-fındık
1 paket vanilya

YAPILIŞI
 Yağı hafifçe eritip, içerisine sıvı yağı da koyup unu ekleyelim.
Unu 35-45dk.
arası kısık ateşte kavuralım.
Un sulanacaktır, kavrulduğunu renginden anlayabiliriz.
Kesinlikle sabırla kavuruyoruz. Ocağın altını fazla açmayacağız.
Bu arada salavat okuyabiliriz, radyo dinleyebiliriz...helvayı unutmuyoruz haaaa.

 Sonra kavrulunca ocaktan alıp soğuk bir zeminde biraz daha karıştırıp 10 dakika bekletiyoruz.
♥Burası önemli çünkü bekletmezseniz şeker yanıyor, tadı farklı oluyor:(
 10 dakika sonra damak tadı normal şekerli olanlar 2 su bardağı pudra şekerini ve vanilyayı ekleyip karıştıracaklar.
Daha az veya çok sevenler bardakları azar azar dökerek tadına baksınlar, öyle devam etsinler ama tadına bakarken bitirmesinler...
Burada şunu da söylemeliyim, pudra şekeri yerine toz şeker kullanabilirsiniz ancak aynı tadı yakalayamazsınız.
Ben pudra şekerimi evde kendim yapıyorum.
Bilmeyenler için; toz şekeri mutfak robotunun bıçaklı yerinde çekerseniz pudra şekeriniz hazır:)


Buz kalıplarının dibine bir tatlı kaşığı kadar helva koyup, ardından 1 fındık bütün, küçük bir iki ceviz parçası koyuyoruz.
Üzerine tekrar helva koyuyor ve en üste bütün yarım cevizi bastırarak yerleştiriyoruz.
Bu şekilde hazırladığınız helvayı buzluğa atabilirsiniz, buzdolabına koyabilirsiniz...
Çıkarırken de bir tepsiye ters çevirerek çıkarabilirsiniz.

..............
 Biraz kalorili görünmekle beraber küçük olduğu için fazla yenilmeyen, göz dolduran ve şimdiye kadar yiyen herkesin tarifini istediği, kimilerinin alabildiği, kimilerinin muradına eremediği :) çok lezzetli bir helva tarifidir bu verdiğim.
 Özellikle benim zayıflıktan kopmak üzere olan safinaz kızlarım gibi iştahsız çocukların severek yediklerini test ettim, onaylıyorum:)
Kışın rahatça tüketebilirsiniz...
Hoşçakalın.


Yorumlar

  1. CANIM SENİ ÇOK İYİ ANLIYORUM
    BENİM BABAMDA AYNEN ANNEN GİBİDİR
    TARİFLERİNİ HER KEZE VERMEZ
    AMA BU HELVA MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR
    HELEDE BUZ KALIBINDA ŞEKİLLENDİRME
    NE AKILLICA BİR ŞEY
    EN KISA ZAMANDA DENEMEM LAZIM
    TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIM İÇİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Seyyah gül,
      gerçekten sunumu da tadı da çok farklı ve güzel oluyor.
      Denerseniz paylaşırsınız inşallah.
      Beni anladığınız için de ayrıca mutlu oldum:)
      sevgilerimle...

      Sil
  2. elinize saglık çok severiz ,ne tesadüfki yakın komşumuzu hakkın rahmetine ugurladık bende ilkdefa bu konuda usta olan komşum selma ablaya yardım etmek bana düştü, kolay olmadı tabiki hep dua ettim ALLAH yüzümüzü kara çıkartma güzel ol diye.. neysekı çok güzel oldu tarıf bile istediler ...ama pudra şekerli hiç duymadım denemek lazım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde ellerinize sağlık.
      Denerseniz neden pudra şekeri anlarsınız:)
      ilginize teşekkür ederim.
      Sevgiler, selamlar benden.

      Sil
  3. Pudra şekeriyle duymamıştım ben de..Ama çok güzel görünüyor, sunum da harika..Ellerine sağlık..Annenle aranız bozulmaz İnşallah :))

    YanıtlaSil
  4. Bu özel tarifi paylaştığınız için teşekkürler.Söz aramızda sır anneye belli edilmeyecek:))))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:)
      Anlaştık öyleyse...
      Sevgi ve selamlar.

      Sil
  5. Hiç bu kadar keyifli anlatılan bir tarif okumamıştım:)Sen arada ver yemek tariflerinden.Ellerine sağlık.Buz kalıbına dökmek güzel bir fikir,değişik bir sunum olmuş ne güzel.Annene çaktırmıyoruz:)Selamlar ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      estağfirullah.
      Sevgiler ve selamlar benden:)

      Sil
  6. Bu guzel tarif paylasilmadan olmazdi bence :) emeklerine saglik , mutlu seneler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şehrinazcığım,
      sağolasın,
      sevgilerimle

      Sil
  7. Farklı bir tarifmiş, değişikliğe daim açığımdır.
    Kopyalayıp, not defterime yapıştırdım bile.:)
    Yalnız şunu merak ettim su veya süt girmiyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah pişman olmayacaksınız:)
      içine süt veya su girmiyor, bu sert ve yediğinizde ağzınızda dağılan bir helva...
      ama kesinlikle su veya sütle yapılana benzemez.
      tat olarak da, görüntü olarak da...

      Sil
  8. mutlaka denicem.İrmik helvasını çözmüştüm ama un helvsını bir türlü beceremiyordum.sulanması gerektiğini bilmiyordum.buz kalıbıda mükemmel bir fikir.Tam atıştırmalık (kalorili olsada).ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba bu gizli tarifi biz de yapıyorduk aama, bence bu sır bir şekilde yayılmış olabilir;) elinize sağlık ben de çok seviyorum bu tarifi, şeklini alsın ve buz dolabında rahat sertleşsin diye margarin kulanıyoruz biz, daha kalorili olarak sizinkinden ayrılıyor böylece:P)), bu çok daha hafif olmuş. Ellerinize sağlık. Bence mutlaka denemesi gereken tariflerden.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilginize, yazdıklarınızı annem duymasa iyi olur:)
      Selam ve dua ile...

      Sil
  10. çok güzel görünüyor gizli tarifi bizimle paylaştığın için teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, estağfirullah canım, hayat paylaşınca güzel...

      Sil
  11. çok başarılı sunum harika paylaşım için teşekkür ediyorum.Annecinede hürmetler saygılar beni takibe aldığın için ayrıca tşkler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve zarif sözlerinizden dolayı asıl ben teşekkür ederim:)
      Sizi takip etmek çok hoş...
      Selam ve dua ile:)

      Sil
  12. süper yha bu tarif un helvası tarifi bence harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder


Fikrinizi belirtmenizden mutluluk duyarım.
Yazacağınız her şey benbir için çok önemli ve kıymetli.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kişisel Bir Hayat Planı

Döner misin bana?